כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

פרשת 'דיל': 2 חסידים מארה"ב ברחו ארצה

שני חסידים מניו ג'רזי נמלטו בחשאי לישראל, על-פי הוראת רבם • הסיבה: מעקב של ה-FBI, עקב פעילות בגמ"ח • החשד: הלשנה של שלמה דואק, שנמנה על לקוחותיהם • כל הפרטים בפרסום ראשון

סיבוב המעצרים הקודם בפרשיית דיל. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
סיבוב המעצרים הקודם בפרשיית דיל. צילום ארכיון: בחדרי חרדים



אם היה מי שנטה לחשוב ש'פרשיית דיל' המביכה דועכת לאיטה, הרי שבריחה חשאית של שני חסידים, תושבי ניו ג'רזי, הבהירה כי החקירה רק הולכת ומסתעפת, כשכל סוחר בכספים הוא מועמד פוטנציאלי למעצר.

המצוד שמנהל ה-FBI האמריקני כנגד חרדים הנחשדים בעבירות הון, הולך ומסתעף: שני חסידים מניו ג'רזי, בעלי גמ"חים להלוואת כספים, נמלטו לישראל, בשל מעקב מתקדם שארגון הבולשת האמריקני מנהל נגדם. השניים עלו על מטוס שהמריא לישראל, אחרי שקיבלו מידע כי האף. בי. איי דולק בעקבותיהם, בעקבות 'פרשיית דיל' שהתפתחה והסתעפה.

שני האברכים נחתו בארץ, כשהמשפחה, הרכוש וכל אשר להם נותרו מאחור. ההחלטה החטופה התקבלה בתוך דקות ספורות, אחרי שבשיחת טלפון שקיבלו השניים, התברר להם כי נכנסו לרשימת החשודים שהאף בי איי חוקר אודותם בפרשיית דיל.

השניים היו קשורים בעבר לגמ"ח שסלומון דואק, מי שפוצץ את הפרשה, לווה ממנו סכומי עתק. התברר להם, שבמהלך עדויות שגבו חוקרי האף בי איי, עלו שמותיהם כחשודים בהלבנת הון.

השניים, המשתייכים לחצר חסידית נודעת בארה"ב, התקשרו באופן בהול לאחד האדמו"רים הידועים בארץ, המשמש כמורם ורבם, והוא הורה להם לעלות על המטוס הראשון הממריא ארצה, בטרם יהיה מאוחר.

ארגון ה-FBI ככל הנראה אינו יודע עדיין על הבריחה, כיוון ששלבי החקירה לא הבשילו עדיין לכדי החלטה על מעצר. ההערכה היא שגורם המקורב אליהם סיפק פרטים מפלילים על התנהלותם הכספית.

הבריחה הייתה חשאית כל-כך עד שאפילו בני משפחותיהם של השניים, לא ידעו מראש על העזיבה הצפויה, שההחלטה עליה התקבלה בהתראה קצרה מאוד, וזאת על פי הוראתו המפורשת של האדמו"ר, שקבע כי אסור להם לשתף איש בתוכנית הבריחה.

מדובר בשני חסידים שהיו מעורבים מאוד בפעילות כספית מסועפת, במסגרת מספר גמ"חים גדולים בארה"ב החרדית. בין לקוחותיהם נמנה שלמה דואק, שנהג ללוות מהם סכומי עתק. השניים הופללו כנראה על-ידי דואק עצמו, שדיווח עליהם לרשויות החקירה של ה-אף בי איי.

בסיבוב המעצרים הראשון, שהתנהל על פי עדויות שסיפק דואק, לא נכללו השניים ב'רשימה השחורה'. בסיבוב השני, העניק דואק ככל הנראה כיוונים חדשים, שהובילו לפתיחת החקירה נגד השניים. קיימת הערכה שגם קריסתם של מספר גמ"חים גדולים בארה"ב, קשורה לחקירה הנוכחית, שבמסגרתה נאלצו להימלט מארה"ב.

בשהותם בארץ יקיימו השניים התייעצויות ויעקבו אחר התקדמות החקירה בארה"ב. בנוסף, מבקשים השניים לדעת האם החקירה המתנהלת נגדם מתבססת על עדותו של דואק בלבד, או שה-אף בי איי מסתמך על מקורות נוספים.

עסקנים בחסידות אליה משתייכים השניים, שכרו פרקליטים בכירים, במטרה לספק הגנה משפטית וייעוץ לצמד האברכים.

מזה תקופה ארוכה שוררת חרדה בקרב בעלי הגמ"חים החרדים בארה''ב. על פי החשש, הבריחה הזו, שעוד תכה גלים, היא הראשונה בשורת חקירות ומעצרים נוספים כנגד מנהלי ארגוני חסד. בנוסף, כספם של אברכים רבים, שהפקידו את כספם בקרנות גמ"ח, מוטל כעת בסכנה, עם התפתחות החקירות כנגד בעלי הגמ"חים.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחר התפתחויות בפרשייה הנחשפת כאן לראשונה.

האזינו לקו המידע הפופולארי הכל בקול - 052-999-66-00

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}