כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

'מטען החבלה' במטוס שגרם לנחיתת חירום: תפילין

הפחד מטרור בשחקים מטריף את האמריקנים: נוסע שראה צעיר יהודי בן 17 מניח תפילין במהלך טיסה, היה בטוח כי מדובר במחבל - וגרם לנחיתת חירום בטיסה פנימית בארצות-הברית

צילום אילוסטרציה: ישראל ברדוגו
צילום אילוסטרציה: ישראל ברדוגו

חרדת הטיסות בארצות הברית ממשיכה לספק לא מעט תקריות מביכות - והפעם: צעיר יהודי בן 17 שביקש להניח תפילין במהלך טיסה מניו-יורק לקנטקי גרם לנחיתת חירום בפילדלפיה, לאחר שאחד הנוסעים חשש שהתפילין הם מטען חבלה. בסופו של דבר, איש לא נעצר והמטוס המשיך בדרכו זמן קצר לאחר מכן.

יהודים מניחים תפילין במהלך טיסה הם מחזה שכיח בטיסות של 'אל על', אבל בחברת יו.אס איירוויס, שיצאה אתמול משדה התעופה לה גווארדיה שבניו-יורק ועשתה את דרכה לקנטקי, מדובר במחזה נדיר. לכן, כאשר נראו רצועות העור השחורות והתפילין על הנוסע היהודי, היו שחששו שהן לא פחות ממטען חבלה מסוכן.

הנוסע המפוחד שראה את התפילין, גרם למטוס לבצע נחיתת חירום בשדה התעופה בפילדפליה, שם עבר כלי הטיס בדיקה ביטחונית מקיפה, שבסיומה העריכו כוחות הביטחון כי הנוסע המתריע לא נתקל מימיו בתפילין, וטעה לחשוב שמדובר בפצצה - ואיפשרו לטיסה להמשיך ליעדה.

זו אינה התראת השווא הראשונה מאז ניסיון הפיגוע מעל שמי דטרויט לפני כחודש. מאז ניסיון הפיגוע התרחשו אירועים שונים שהובילו לסגירת שדות תעופה למשך שעות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}