כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

'בנותיי, רבקי נפטרה', אמר אביה של רבקה

"הילדה שאלה: מפנים את רבקי לביה"ח? האב השיב שלא. הילדה שמחה. 'יופי, היא נשארת בבית'. ואז דממה. האב אמר: 'ילדות, רבקי נפטרה', ופרץ בבכי מר • הנערה רבקה סטוליק ע"ה נפטרה בפתאומיות

'בנותיי, רבקי נפטרה', אמר אביה של רבקה
שי_קאהן

תהומות של בכי מר התפרצו מפיהם של מתנדבי ההצלה שכבר ראו הכל, בשעה בה היו עדים לדיאלוג קורע הלב שהתנהל הערב (ה) בין האב השכול לשתי בנותיו הקטנות, בפתח ביתם, כאשר בתוך הבית פנימה שרועה הייתה הבת הגדולה יותר, רבקה ע"ה, כשנשמתה נמצאת כבר במרומים.

האירוע הטראגי התרחש ברחוב דברי חיים בירושלים. נערה בת 20, רבקה סטוליק ע"ה, עמדה בבית ושוחחה בטלפון עם חברתה, כאשר לפתע התמוטטה באופן פתאומי - ואיבדה את הכרתה.

אמא שלה, ששהתה עימה לבד בבית, חשבה כי התעלפה. היא הביאה מיד מזרן והשכיבה עליו את בתה, תוך שהיא מחייגת למגן דוד אדום, ומדווחת למוקדן כי בתה התעלפה.

מתנדב 'איחוד הצלה' שהגיע למקום בתוך דקות, בחן את הנערה, עידכן מיד שמדובר במחוסרת הכרה, והזעיק צוותים נוספים, על מנת שאלו יסייעו בהחייאה. לאחר כ-50 דקות של מאמצי החייאה שעלו בתוהו, נאלץ רופא לאשר את פטירתה, כאשר סיבת המוות הפתאומי אינה ידועה.

שוד ושבר עטף את הבית, כאשר התברר שהנערה החסודה עלתה לעולם שכולו טוב.

השוד והשבר הלכו וגברו, בדקות שלאחר קביעת הפטירה. המתנדבים, שהיו עדים לשיחה שהתנהלה בין בני המשפחה, לא יכלו לעצור בעד דמעותיהם. דמעות מתפרצות של אנשי הצלה שכבר ראו הכל - אך הפעם נשברו.

בשיחת שחזור מצמררת עם אתר 'בחדרי חרדים', מספר אהרן אייכלר, מתנדב ביחידת האופנועים 'הצלה מהירה' של ארגון זק"א, על מה שראו עיניו ברגעים שחלפו מאז שהתברר שאין כבר מה לעשות בכדי להציל את הנערה.

"כשהגעתי לדירה", מספר אייכלר, "ראיתי שכבר היו מספיק צוותי רפואה בהחייאה, כך שנשארתי לעמוד על מפתן הבית. תוך כדי שאני עומד על יד הדלת, עלו במדרגות הבית שתי ילדות קטנות, כשילקוטי בית-ספר על שכמן. הן ביקשו להיכנס הביתה, לביתן.

"לא נתקלתי בהרבה מקרים שבהם התעורר צורך להודיע לילדות קטנות על מות אחותן. הייתי חסר אונים. שאלתי אותן מה הן מחפשות, והם השיבו לי שהן רוצות להיכנס לבית שלהן. לקחתי את כל תעצומות הנפש שהיו לי, והסברתי לילדות הרכות, כי לא ניתן להיכנס עכשיו הביתה.

"לתדהמתי, הילדות סיפרו לי לתומן כי אנשים שהיו למטה אמרו להן כי אחותם הגדולה התמוטטה ולא מרגישה טוב, ולכן יש אמבולנסים בפתח הבניין. בשלב הזה קראתי לאביהן שישוחח עימן ויסביר להן מה קרה. לאחר שיכנוע קל הוא יצא אליהן, בכדי לבשר להן את הבשורה הנוראה מכול.

"הבנות, בגילאי 11 ו-8, שאלו מיד אם מפנים את רבקי לבית החולים. האב השיב שלא. נראה היה שהגדולה יותר הבינה.

"אבל על שפתיה של הקטנה, בת ה-8, נמרח חיוך של אושר רגעי. 'יופי, אז רבקי נשארת בבית ולא לוקחים אותה לבית החולים', היא אמרה בשמחה...

"האב שתק לרגע, ואמר לבנותיו: רבקי נפטרה'..."

הלם מוחלט. רגע מחריד של דממת מוות מקפיאה.

"ואז פרצו שלושתם, האב ושתי ילדותיו, בבכי מר" - - -

המנוחה, רבקה סטוליק ע"ה, היא בת למשפחה חשובה עם 13 ילדים. היא השישית מבין האחים והאחיות. היא הייתה בת 21 בפטירתה הפתאומית. אביה, הרה"ג ר' נפתלי סטוליק, הוא אברך כולל.

אם הנערה המנוחה היא בתו של הרה"ג ר' יחיאל אברהם זילבר, ונכדתו של הגאון רבי בנימין זילבר זצ"ל, כך שהמנוחה היא נינתו.

הלוויתה קורעת הלב של רבקה סטוליק ע"ה, יצאה בשעה 20:00 מבית ההלוויות שמגר להר הזיתים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}