כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ר' יצחק מאיר: פרוש לוקח כסף, מתעלם ממני

סאגת החינוך העצמאי חוזרת לביהמ"ש: ערב הדיון בעתירת לייזרזון, שלח יצחק מאיר מכתב חריף ונזעם למנחם פרוש • ההתנהלות בעמותה, השימוש בכסף, והדיבור בשם המוסד • המסמכים בפרסום ראשון

מנחם פרוש. עומד בעין הסערה. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
מנחם פרוש. עומד בעין הסערה. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

סערת 'החינוך העצמאי' חוזרת לאולמות בית המשפט, כשהפעם האמוציות שמלווים את הפרשה, עלו לפסים שטרם הכרנו בסיבובים קודמים.

במסמכים הנחשפים לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', ניתן ללמוד כיצד הפך מאבק שליטה על מוסדות חינוך אותם הקימו גדולי הדור, למגרש צר של אינטרסים כיתתיים. למאבק של אנשים החושבים שהמוסדות שייכים להם ולבניהם עד עולם. כואב.

הניסיונות לפשרה, נכשלים פעם אחר פעם. רק מהסיבה שבפשרה משהו חייב לוותר, ובקרה החינוך העצמאי אף אחד לא יוותר, בשלב הזה נראה, לעולם.

הפרשייה שנחשפת בחמישה עמודים שלפניכם, דנה בעתירתו של הרב ליזרזון על מנת שיכירו בו כחבר עמותה רשמי בחינוך העצמאי. למי שלא מבין למה אנרגיות כה רבות מושקעות בעתירה זו, נסביר: המצב הקיים בו יש למעשה שני חברים מוסכמים: מנחם פרוש ויצחק מאיר, גורם לאנרכיה במערכת. אף צד לא יכול לזוז, מכיוון שיש שוויון בין שלומי אמונים (פרוש), לסיעה המרכזית (מאיר).

הכנסתו של ליזרזון כחבר עמותה, יסתום את הגולל על משפחת פרוש, ויהפוך את החינוך העצמאי למוסד גוראי לכל דבר ועניין. על זה ניטש המאבק, על זה יקום או יפול דבר. שני הצדדים מבינים את זה ועושים הכל בכדי לרשום ניצחון.

יום קודם לעתירת ליזרזון לבית המשפט, שולח עורך דינו של הרב יצחק מאיר, עו"ד יצחק מירון, מכתב לעורך דינו של הרב מנחם פרוש.

במכתב הוא פורס את האשמות רבות שיש למאיר על התנהלותו של מנחם פרוש. עיקרי הטענות נוגעות לכך, שפרוש מתנגד לצירופו של ליזרזון בשם העמותה, בעוד שהוא רק 50% מההנהלה. "למה לא מתיעצים עם מי שיש לו חלק בהנהלה בדיוק כמו לפרוש", שואל מאיר.

בנוסף, מודיע מאיר כי הוא תומך בצירופו של ליזרזון לעמותה, והוא מבקש להבהיר את הדברים לבית המשפט. החלק המעניין נוגע דווקא להתנהלות הכספית. לדברי מאיר, פרוש נוטל כספים מכספי העמותה על מנת לממן את עורכי הדין שייצגו אותו במשפט נגד ליזרזון, בעוד שהוא (50% מחברי ההנהלה) תומך בכך, ולדעתו לא ניתן שום משקל.

הוא מוסיף כי כספי העמותה אמורים ללכת קודש לחינוך ילדי ישראל, ולא למימון משפטים שספק רב אם הם עולים בקנה אחד עם מטרות העמותה.

במשפט שהתנהל יום לאחר שליחת המכתב, טען עורך דינו של ליזרזון כי לפרוש אין כל סמכות לדבר בשם העמותה. "הוא עושה שימוש פוליטי בכוחו, ומנצל את זה שלא כדין". עורך דינו של ליזרזון הדגיש כי הוא מעדיף להתדיין בדין תורה, אך פרוש סירב בכל תוקף.

בהתייחסו להחלטת מועצת גדולי התורה, שפתחו עמותה חדשה לחינוך העצמאי, קובל העו"ד, כי גדולי התורה פעלו בניגוד להחלטתו של השופט משה סובול כי יש לתקן את הלקוי באגודה, ולא לפתוח עמותה חדשה.

לאחר הטחת האשמות זה בזה, סיכמו הצדדים שגוף התביעה תעבור לדיון המתקיים בבית משפט, מבלי שיוותר על זכויתיהם.

האם בסופו של דבר יוכנס ליזרזון להנהלת החינוך העצמאי, ויסתום את הגולל על חלום הקמת האגודה החדשה, או שדווקא פרוש יוכיח שוב את כוחו, ויצליח לדחוק את רגליו, ולפתוח עמותה חדש? ימים יגידו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}