כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מדוע מבקש הפטריארך הנוצרי חנינה לבניזרי?

ראש הכנסיה היוונית אורתודכסית בארץ הגיש לנשיא ולשר המשפטים בקשת חנינה עבור בינזרי • הפטריארך: המניע לבקשה - הכרת טובה לשר לשעבר • מקורביו: ניסינו להניא אותו, אך הוא התעקש

בניזרי בכניסה לכלא. צילום: יעקב נחומי
בניזרי בכניסה לכלא. צילום: יעקב נחומי

מה מניע את הפטריארך היווני, הנוצרי אורתודוכסי, לבקש חנינה עבור חבר הכנסת היהודי חרדי, והשר לשעבר שלמה בניזרי?

ספקולציות ושמועות אופפות את הגשת בקשת החנינה שהגיש ראש הכנסייה היוונית אורתודוקסית בארץ, לנשיא שמעון פרס ולשר המשפטים יעקב נאמן.

"לבניזרי לב רחום וחנון והוא ידוע בגמילות חסדים, במתן בסתר ובהענקה אינסופית לנזקקים", כותב הפטריארך, לפי הדיווח ב'מעריב', ומציין כי אין לו שום קשר אישי ישיר לאסיר הבכיר.

הפטריארך היווני הינו דמות החולשת על צמתים משמעותיים במדינה, כשמלבד מעמדו הדתי המרכזי בכנסיה היוונית אורתודוכסית, הוא גם האחראי ובעל הסמכות מטעמה, על שטחי הנדל"ן הנרחבים הנמצאים בבעלות הכנסייה בארץ, בהם מרבית אזור קריית הממשלה בירושלים, משכן הרבנות הראשית, ועוד שטחי נדל"ן עצומים בגודלם בכל רחבי הארץ.

הפטריארכיה היוונית, המצויה בקשרים אמביוולנטיים עם הממישל בישראל, בעיקר בשל הצורך לתמרן מול הרשות הפלסטינית ששטחיה נמצאים גם הם תחת סמכות הפטריארכיה הירושלמית, אינה נוהגת להתערב בעניניה הפנימיים של ישראל, מה שמעצים את ההפתעה שבבקשת החנינה שהגיש הפטריארך.

לדברי הפטריארך, מה שמניע אותו, היא הכרת הטוב לבניזרי, שסייע בעת כהונתו כשר הבריאות למשפחות נוצריות אורתודוכסיות בענייני בריאות, סיוע שלא הסתיים בהענקת טיפול מקצועי, אלא כלל גם בהפניה לגורמים שסייעו כלכלית למשפחות.

גם גורמים בתוך הכנסייה היוונית מתקשים להבין את מניעי הפטריארך ומספרים כי משנודע להם על המכתב, ניסו להניא את הפטריארך מלשלחו, אך זה עמד על שלו.

בניזרי המרצה ארבע שנות מאסר לאחר שהורשע בשוחד ובהפרת אמונים, לא הגיש בעצמו בקשת חנינה, למרות בקשת חנינה שקידמו חברי הכנסת מש"ס, פעילות הזכורה בעיקר בשל מכתבו של השר ישי על הצורך בחנינת בניזרי, בשל היותו נמנה על בני עדות המזרח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}