כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מרגי עצבני: "גפני חצוף! שישטוף את הפה!"

המאבק בין ח"כ משה גפני לש"ס עולה שלב • מרגי על גפני: "חצוף! כלל ישראל מעניין אותו? אני מודיע, ושיתבע אותי: מה שמעניין אותו זה הכותרת ביתד. בשביל הכותרת הוא יפגע בכל קודשי ישראל"

מרגי עצבני: "גפני חצוף! שישטוף את הפה!"



סיעת ש"ס 'חמה' ורותחת על האחות הפוליטית האשכנזית, הפעם יותר מתמיד. התבטאויותיו של גפני היום במליאת הכנסת, הצליחה להוציא את אחרון הרגועים בש"ס (יש כאלה) מהכלים ולמרוט להם את כל העצבים.

גפני: "אני מתבייש להיות חרדי" • ש"ס: "עפר לפיו!"

ההתקפות מהבית האשכנזי, לפחות מכיוונה של אישיות אחת בבית הזה, החלו להתעצם, ביתר שאת, והפכו לבלתי נסבלים. האיפוק הסתיים היום. השד יצא מהבקבוק.

מי שהוציא את זעמה של ש"ס החוצה, הוא חבר הכנסת משה גפני, יו"ר ועדת הכספים. הוא עמד היום על דוכן המליאה, וזעק בגרון ניחר: "לא האמנתי שיכול להיות דבר כזה. מתברר שהג'ובים יותר חשובים מהדבר הכי חשוב ליהדות הדתית, מהתורה הקדושה. אני מתבייש היום כחבר כנסת חרדי".

ש"ס מצידה הגיבה בהודעה חסרת תקדים בחריפותה: "עפרא לפומיה של אותו אדם אשר פער את פיו כנגד גדול הדור ומועצת חכמי התורה, והצטרף בדבריו הבוטים ובהתנהלותו הפוליטית לתוקפיה של היהדות החרדית", מחתה ש"ס, והודיעה שמבחינתה גפני לא קיים יותר.

זעמו הגדול של גפני, המייצג גם חלקים נרחבים ביהדות החרדית, יצא כנגד הצעד שעשתה ש"ס לאחר מגעים ארוכים, והודיעה על השתלבותה בשורות ההסתדרות הציונית העולמית.

ההסתדרות, למי שלא יודע, הוא ארגון גג ציוני, הנתמך על ידי עשירים יהודיים מרחבי העולם. ההסתדרות הציונית מכסה המון תחומים. ש"ס מינתה את הח"כ לשעבר יגאל ביבי כשליח התנועה להסתדרות הציונית העולמית.

בעיניו של גפני הדברים לא מצאו חן. הוא תקף את ש"ס היום, כפי שלא תקף אותה, אולי, מעולם: "בשביל ג'ובים אתם משתפים פעולה עם רפורמים וקונסרבטיבים", הוא השתלח.

בהתייחסות ראשונה מאז התקרית, מגיב שר הדתות יעקב מרגי מש"ס על דבריו של גפני. מרגי אינו חוסך את שבט לשונו, ומחזיר לגפני מנה אחת אפיים.

• שלום לשר הדתות יעקב מרגי.

השר מרגי: "שלום וברכה. שמעתי את דברי הבלע והבורות של ח"כ גפני. הוא יושב יום יום ושעה שעה בכנסת עם כמה חכי"ם רפורמים וקונסרבטיבים. כדאי שיבדוק, כי הוא מצחקק איתם ומתחבק איתם ומשתף איתם פעולה. שומו שמים! איך הוא יושב איתם בכנסת?!.

"דבר שני, אני מזועזע מעצם עזות הפנים והחוצפה שלו. אני לא יודע בכלל מאיפה היא באה לו, על כך שהוא יוצא נגד פסיקתם של מרנן ורבנן, בראשות מרן פאר הדור הרב עובדיה יוסף, הפוסק לנו לש"ס.

"מה לך כי תתערב בכלל?! שטוף את הפה! עפר לפומיה, שבכלל יחלוק על גדול הדור. שילמד קצת מהספרדים איך מכבדים את גדולי ישראל.

"בקדנציה שעברה, עולם התורה כמעט התרסק ונמחק, בגלל שמאן דהו מגדולי ישראל האשכנזים פסק לא להכנס לקואליציה. עולם התורה סבל עד כדי כמעט חיסול, ולא שמעת טענה או מענה אחת שלנו. כיבדנו את הפסיקה שלהם אליהם.

"מאיפה הוא מביא את העזות לצאת נגד גדולי ישראל? חז"ל אומרים: אין תלמיד עומד על דעת רבו אפילו 40 שנה. פה היו 4 גדולי ישראל. הוא צריך 160 שנה כדי לעמוד על דעתם.

"חצוף! כלל ישראל מעניין אותו? הנה אני מודיע לך ואני מוכן שיתבע אותי: מה שמעניין אותו זה עוד כותרת ביתד. למען כותרת כזו הוא מוכן לפגוע בגדולי ישראל, בקודשי ישראל, בעם ישראל וכלל ישראל".

• אתה אומר: מרן הרב עובדיה עומד מאחורינו מי הוא גפני שיקרא לנו משתפי"ם בעבור ג'ובים עם רפורמים וקונסרבטיבים?

"נכון, מיהו בכלל שיעיז להרהר אחר פסיקתו של מרן".

• עוד לא תמו ספיחיה של פרשית המינויים במועצות הדתיות, שם יצא נגדך משה גפני בכל תוקף. עבר בינכם חתול שחור?

"הוא חס על ג'ובים?. ש"ס הצטרפה לסוכנות. הוא שכח שהוא עצר תקציבים למקואות, בתי כנסת, רבנים ושירותי דת בכל הארץ על ג'וב אחד ברמת השרון. הוא יעז לדבר על ג'ובים?, אני לא נכנס לדברים פרטיים: אני לא רוצה להטיח בו שהוא מגלה בורות בכל נושא הסוכנות וההסתדרות הציונית.

"מעבר לזה, אם היה יודע איזה שליחים יוצאים לדבר עם סטודנטים יהודים באוניברסיטאות, שליחים עוכרי ישראל שיושבים איתם במסעדות ואוכלים נבילות וטריפות, הם יכולים לדבר על זהות יהודית עם סטודנטים?. גפני מחזק את הרפורמים והקונסרבטיבים בהתנהלות שלו. אנחנו נכנסים לסוכנות היהודית על מנת לדחוק את הרגלים של הרפורמים והקונסרבטיבים".

• גם אתה לא מכחיש שמי שעומד בראש המוסד הזה הוא הקונסרבטיבים. אתם לא נותנים להם לגיטמציה?

"עם כל זה, גדולי ישראל תרו, שאלו, ירדו לעומקם של דברים, וקבעו. מי הוא בכלל שיעיז לדבר נגדם?.

"ועוד דבר, דווקא בצעד הזה, אנחנו דוחקים את רגליהם מהשפעה רבתי, אנחנו לוקחים את הנתח המגיע לנו, לפי גודלנו בכנסת כדי לדחוק את רגליהם. אנחנו הפקרנו את הזירה בגלל השיקולים האלה של גפני לטובת עוכרי ישראל שממאיסים את היהדות ואוכלים במסעדות שמגעילים עצמם במאכלות אסורות? אבל זה לא מענין את גפני, מענין אותו עוד משבצת אחת ביתד.

"בהזדמנות זו אני רוצה להגיד: חבל על דאבדין ולא משתכחין. היה לו הרבה זמן ללמוד מח"כ רביץ ז"ל"...



להאזנה לראיון הסוער קו המידע הפופולארי 052-999-66-00


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}