כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

גפני: "אני מתבייש להיות חרדי" • ש"ס: "עפר לפיו!"

הצטרפות ש"ס להסתדרות הציונית הרתיחה את ח"כ משה גפני, שקרא במליאת הכנסת: "זו מפלגה שבשביל ג'ובים הולכת עם הרפורמים. אני מתבייש להיות חרדי" • בתגובה החליטה ש"ס: מנתקים קשר עם גפני. "מעכשיו לא נתייחס אליו כלל"

ח"כ משה גפני עם רבי דוד אבוחצירה
ח"כ משה גפני עם רבי דוד אבוחצירה

הצטרפותה של סיעת ש"ס להסתדרות הציונית, ומינוי של נציגים דתיים-לאומיים מטעמה, העלתה לח"כ משה גפני מדגל התורה את ה'פיוז'. בנאום שנשא גפני במליאת הכנסת, הוא תקף בחריפות את סיעת ש"ס: "זו מפלגה שהולכת בשביל ג'ובים לשבת עם הרפורמים. מה ייצא לעם היהודי מזה? חינוך? עלייה?

"לא האמנתי שיכול להיות דבר כזה. מתברר שהג'ובים יותר חשובים מהדבר הכי חשוב ליהדות הדתית, מהתורה הקדושה. אני מתבייש היום כחבר כנסת חרדי".

גפני, שכבר היה על הסוס, המשיך לתקוף גם את הרפורמים, וקרא בנאומו: "אני בעד דיאלוג, בין כל חלקי האוכלוסייה, אך יש קבוצה שעימה לא אשב בכל מקרה ובשום צורה וזה הרפורמים והקונסרבטיבים. הם קורעים את התורה לגזרים"

סיעת ש"ס הגיבה בחריפות חסרת-תקדים לדבריו של גפני: "לאחר בחינה מעמיקה החליטה מועצת חכמי התורה, ובראשם מרן הגאון הרב עובדיה יוסף שליט"א, לאשר לפעול במסגרת הסוכנות היהודית, באמצעות פעילים מקרב הציבור הדתי-לאומי.

"תנועת ש"ס האמונה על ציות לדעת תורה תמשיך ותפעל בדרך שסללו לנו רבותינו ובראשם מקים עולה של תורה מרן הגאון הרב עובדיה יוסף שליט"א לקירוב אחינו בני ישראל בארץ ובתפוצות לאבינו שבשמיים ולמסורת ישראל, הלכה למעשה.

"עפרא לפומיה של אותו אדם אשר פער את פיו כנגד גדול הדור ומועצת חכמי התורה והצטרף בדבריו הבוטים ובהתנהלותו הפוליטית לתוקפיה של היהדות החרדית.

"כבר לימדונו חז"ל שאין אדם עומד על דעת רבו 40 שנה, וצריך אותו משתלח עוד שנים רבות וארוכות כדי לעמוד על דעתם של מרנן ורבנן גדולי התורה".

במקביל החליטה סיעת ש"ס על ניתוק קשרים מוחלט עם ח"כ משה גפני, וכי מעתה לא יתייחסו אליו
כלל, לא לטוב ולא למוטב. "הוחלט על ניתוק קשרים מוחלט", אומרים בש"ס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}