כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

שחור זה יפה: הפלאשמורה ממשיכים לעלות

במבצע לילי מתואם היטב, שלא היה מבייש את מבצעי העלייה של שנות ה-50 הובאו ארצה 81 בתי אב משבט הפלשמורה באתיופיה • מי שעמד מאחורי הפרויקט הסבוך: השר אלי ישי • אפריקה ישראל

אלי ישי עם ילדי הפאלשמורה. צילום: בחדרי חרדים
אלי ישי עם ילדי הפאלשמורה. צילום: בחדרי חרדים

במבצע לילי מתואם היטב, שלא היה מבייש את מבצעי העלייה של שנות החמישים הובאו ארצה באשמורת הבוקר של יום שלישי השבוע (שעה 2:00 לפנות בוקר שעון ישראל ) 81 בתי אב יהודים משבט הפלשמורה באתיופיה.

שר הפנים ישי שניצח על המבצע יחד עם ראשי הסוכנות היהודית קיבל את פני העולים החדשים במדרגות כבש המטוס של חברת התעופה הלאומית של אתיופיה וליווה אותם בשעותיהם הראשונות בישראל.

קבוצה זו, הראשונה מבין שלש קבוצות של עולים האמורות להגיע במהלך החודשיים הקרובים לישראל, זאת לאחר שהשר ישי הורה לאנשי משרדו שלא להמתין עד לקבלת החלטת הממשלה הנוגעת להעלאת יתר היהודים מבני העדה, אלא להתחיל ביישומה של החלטת הממשלה הקודמת.

כזכור, הממשלה הקודמת קבעה כי 2000 מבני העדה יועלו במהלך שנת 2009.


בדבריו של ישי, שתורגמו לעולים החדשים באולם קבלת הפנים של נמל התעופה הישראלי הדגיש השר את מחויבותו להעלאת כל הממתינים באתיופיה וזאת ע"פ קביעתו הגר"ע יוסף מלפני כשלושים שנה כי עולים אלו הינם יהודים לכל דבר, ועל ישראל לעשות כל מאמץ להעלותם לישראל ולאחדם עם בני משפחותיהם שבארץ.

נציג הקהילה האתיופית בישראל מר אברהם נגוסה אמר כי משמעותה האמיתית שת החלטת שר הפנים היא הצלתם הממשית של היהודים הנתונים באיום קיומי יומיומי, כשהם נתונים לחסדם של כנופיות פשע וגילויי אנטישמיות בכל רגע בו הם שוהים באתיופיה ולא עולים לישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}