כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגר"מ הגיע למשפט עטוף בטלית • בלעדי

הבוקר הגיעו הגר"מ גרוס והגר"צ פרידמן לאולם ביהמ"ש • השניים הוכנסו ללא בדיקה בטחונית מחמת כבודם • דרשוביץ' לא התייצב, והשופטת דחתה את העתירה וחייבה את דרשוביץ' ב3000 ₪ • הפרטוקול

הגר"מ גרוס במדרונות בית המשפט הבוקר
הגר"מ גרוס במדרונות בית המשפט הבוקר

יום אחרי יום, הגיעו חשובי הדינים בבני ברק, לבניני בתי המשפט בתל אביב. אתמול היו אלה דיינים מבית דינו של הגר"נ קרליץ, שספגו השפלה חמורה, וישבו למעלה מחמש שעות באולם הדיונים, כשקודם לכן עברו מעמד בדיקה משפיל בכניסה בנין בית המשפט. והיום היו אלה הגר"מ גרוס והגר"צ פרידמן.

אלא שהיום, בניגוד לאתמול, זכו הרבנים הנתבעים: הגר"מ גרוס והגר"צ פרידמן, לכבוד השמור לנכבדי העם, כראוי וכיאה. השניים נכנסו לאולם הדיונים ללא בדיקה, כשהשופטת שאישרה את הכניסה המיוחדת אמרה: "צריך לכבד רבנים חשובים, שיכנסו מכניסת השופטים".
תקציר נושא התביעה בעטייה הגיעו הרבנים לבית המשפט:

השניים שהתייצבו בבית המשפט נתבעו על ידי יקותיאל (קותי) דרשוביץ', שכיהן עד לפני כמספר שנים כמנכ"ל הכשר בד"ץ 'שארית ישראל'.

השותפות בין המנכ"ל המייסד של ההכשר, למערכת הניהולית, התפוצצה בכל רעש גדול, ודרשוביץ' מצא עצמו, מחוסר עבודה, ואף ללא פיצויים.

לאחר סיום עבודתו, הגיש דרשוביץ' תביעת פיצויים על הסכום שמגיע לו, אך ההכשר סירב לשלם לו את הכספים. לאחר דיון קצר הוחלט, כי ימונו שני בוררים לקבוע האם מגיעים לו כספים או לא.

הבוררים היו שני דיינים מ'שארית ישראל': הגר"מ גרוס והגר"צ פרידמן.

לאחר הליך מתיש של בוררות, קבעו הבוררים כי הצדק עם הנתבעים, וכי דרשוביץ אינו זכאי לפיצויים. אך אם לא די בכך, קבעו הבוררים כי כל חובותיה של 'שארית ישראל', מהתקופה בה כיהן כמנכ"ל, חלים על דרשוביץ - עניין שלטענת דרשוביץ כלל לא נחתם לגביו הסכם בוררות.

אלא שכאן אירעה תפנית מפתיעה: בד"ץ 'שארית ישראל' הלך לאשרר את פסק הבוררות בבית המשפט, בכדי לתת תוקף של צו בית משפט לפסק, ושם הוא נתקל בערעורו של דרשוביץ', שסירב לקבל את פסק הדין.

בערעור טען דרשוביץ מספר טענות. הראשונה: לגבי כספי החובות של ההכשר בהם חויב בפסק הבוררות, לא נחתם הסכם הבוררות. שנית: החתימה נכפתה עליו בעל כורחו. שלישית: שני הבוררים הינם חברי הנהלה של 'שארית ישראל', ואיך יכולים נוגעים בדבר, שכאלו להיות בוררים אוביקטיבים.

אמש, אמר דרשוביץ' בראיון מיוחד: "מאחורי כל המהלכים של עומדים גדולי ישראל. אני לא עושה שום דבר על דעת עצמי".

היום, הגיעו הרבנים לבנין בית המשפט, אולם עורך דינו של דרשוביץ' אמר שהוא לא רוצה לחקור את הרב גרוס מחמת כבודו, ויסתפק בעדותו של הרב פרידמן. אך בא כוחם של הרבנים אמר כי הם כבר הטריחו את עצמם חבית המשפט והם מתעקשים להשמיע את קולם. מה שעמד מאחורי הדברים, היה טקטיקה מכוונת של הצד התובע. הלה ידע כי באם ייכנס הרב גרוס לעדות, הדבר יזעזע את אמות הסיפין. בכך שהקפיד כביכול על כבודו, מקווה התובע לזכות בנקודות זכות. אך הרב גרוס אמר: אם יש משפט, אני רוצה להשמיע את דברי.

אלא שהזמן עבר, וכ-15 דק' מהשעה בה היה אמור להתחיל הדיון (10:30), הבחינו הנתבעים כי דרשוביץ' החליט שלא להתייצב בבית המשפט. דרשוביץ' שלח את עורך דינו, והחליט לא לבוא לבית המשפט, בטענה שאינו חש בטוב.

השופטת כעסה על הזלזול המופגן של התובע שהטריח את שני הרבנים, אך לא חשב לבוא בעצמו, וחייבה אותו בסך של 3000 ש"ח.

למותר לציין, כי התביעה נדחתה על הסף, לפחות בסיבוב הזה.

האם ייערך דיון נוסף, או שהגיע הסוף לפרשייה המביכה? ימים יגידו.

<https://storage.bhol.co.il/images/jgvzm-ryx5i/media/215385/_imagebank_orig_orig_452398c36296440ab893a4150e2040b6.jpg' alt='' width="714" />






























>
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 71 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}