כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

רבנים תתכוננו, היעד: כא' אדר תש"ע

סאגת הבחירות לרבנות י-ם לקראת סיום: הוועדה האחראית הוציאה תאריך יעד: כא' אדר • ברקת יגיש עתירה לבג"ץ נגד ההחלטה • מזוז: "אין להתערב בהחלטת הוועדה" • המסמכים והפרטים • חשיפה

מכתבו של הרב בן שמעון. התאריך: כא אדר
מכתבו של הרב בן שמעון. התאריך: כא אדר

האם סאגת הבחירות לרבנות ירושלים עומדת לפני סיום? מהמכתב אותו שולח הרב ניסים בן שמעון המשמש כיו"ר הוועדה לבחירת רבני ירושלים, לעו"ד ישראל פת – היועץ המשפטי של משרד הדתות, ומתפרסם כאן לראשונה, נראה שכן.

בשנה וחצי האחרונות, מאז הועלה לראשונה נושא בחירת רבני ירושלים, הלך המהלך והתרחק מעיני המועמדים לרבנות. אין ספור מכשולים נערמו בדרכם. אין ספור עתירות הוגשו לבג"ץ על מנת לעצור את המהלך, שדחה את ההליך פעם אחר פעם. נראה היה כי מי שיהיה בסופו של דבר רבה הראשי של ירושלים יהיה משיח צדקנו.

אך אמש (ב') נראה כי חלה התקדמות מהותית בנושא: תאריך בחירות נקבע, והמעומדים נכנסים לישורת האחרונה. במכתב הנחשף כאן לראשונה, כותב הרב בן שמעון כי הוועדה סיימה את עבודתה, וקבעה את תאריך הבחירות לכא' אדר. עד אז רבה המלאכה, והרב בן שמעון מבקש מעו"ד פת להתניע את המהלך.

בימים הקרובים יצטרכו בתי הכנסת לבחור את נציגיהם, כשלאחר מכן ייצא מכרז שיקבע מי יערוך את הבחירות. ההליכים עצמם יקחו לכל הפחות 45 יום, ועל כן נדרשת פעולות מהירות בכדי לעמוד בתאריך היעד.

מי שצפוי להכשיל את המהלך הוא ראש העיר ניר ברקת. ברקת שהבטיח לציבור הדתי לאומי, כי יעשה הכל בכדי להבטיח את בחירתו של רב ציוני דתי לירושלים. בסביבתו של ברקת אומרים הערב (ג') כי הוא ככל הנראה יעתור לבג"ץ נגד תאריך היעד ונגד חברי הגוף הבוחר. העתירה תתבסס על אי שוויוניות בחברי הגוף הבוחר. רוב חברי הגוף הבוחר הינם חרדים, מה שיסתום את הגולל על החלום הציוני דתי.

אך גם נציגי הציבור הדתי מבינים כי הסיכויים שהעתירה תתקבל בבג"ץ, קלושים.

במכתב שהוציא היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שייפרד מהתפקיד בעוד מספר ימים נכתב כי הוא לא רואה מקום להתערב בהחלטת הוועדה, וכי אין מקום לערער על החלטותיהם.

האם מכתבו של מזוז ירתיע את ניר ברקת מהעתירה לבג"ץ? ומי תהיה רשימת המועמדים הסופית? זאת נראה כאמור, בעוד כחודש וחצי, כא' אדר תש"ע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}