כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

היסטוריה: ש"ס מצטרפת להסתדרות הציונית

ש"ס שינתה את תקנון המפלגה • תהיה שותפה של 'הליכוד העולמי' במוסדות הציוניים • גזבר ההסתדרות הציונית: "מהלך היסטורי. תנועת ש"ס החרדית מצטרפת למעשה לתנועה הציונית"

ראשי ש"ס. צילום: פיני רוזן
ראשי ש"ס. צילום: פיני רוזן

תנועת ש"ס מצטרפת להסתדרות הציונית, ותהיה שותפה של סיעת הליכוד העולמי במוסדות הלאומיים הציוניים. לקראת ההחלטה על הצטרפותה, שינתה ש"ס את תקנון המפלגה ואימצה את 'תכנית ירושלים' - תכנית המכירה ביסודות הציונות. גזבר ההסתדרות הציונית, הח"כ לשעבר חגי מירום, אמר בעקבות המהלך, כי מדובר ב"מהלך היסטורי".

בעקבות זאת ההנהלה הציונית אישרה היום (ב) ברוב קולות את בקשת תנועת ש"ס להתקבל כחברה מן המניין בהסתדרות הציונית העולמית.

בישיבת ההנהלה הציונית, הגוף שמוביל את ההסתדרות הציונית, דיווח גזבר ההסתדרות הציונית העולמית, חגי מירום, על מהלכים משמעותיים שבהם נקטה תנועת ש"ס, על מנת להתקבל להסתדרות הציונית העולמית. בין הצעדים אותם ציין מרום: החלטת ש"ס לשנות את תקנון המפלגה ולאמץ את 'תכנית ירושלים'. מירום אמר בישיבה: "מדובר במהלך היסטורי. תנועת ש"ס החרדית מצטרפת להסתדרות הציונית העולמית ולמעשה, לתנועה הציונית".

מירום דווח עוד כי מנכ"ל הליכוד העולמי שלח מכתב להסתדרות הציונית, ובו הודיע כי הליכוד העולמי וש"ס חתמו על הסכם לפיו יהיו סיעה משותפת בהסתדרות הציונית העולמית, שתקרא "סיעת הליכוד העולמי ש"ס".

לאחר הדיווחים של מרום, התקיים דיון שבסיומו התקיימה ההצבעה שאישרה את בקשת ש"ס. עוד הוחלט בישיבה, כי מספר נציגי ש"ס בהסתדרות הציונית ייקבע באמצעות ועדה שתוקם לשם כך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}