כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בעיצומה של הסערה: ת"ת הוחרב בשומרון

שוטרי מג"ב הרסו את מבנה התלמוד תורה שהוקם לאחר רצח הרב מאיר חי הי"ד על גבעה סמוכה למקום הרצח בשבי שומרון • "ההריסה בוצעה בעיצומה של הסערה, ממש מסירות נפש", אומרים בישוב בציניות

הריסות המבנה.
הריסות המבנה.

עשרות שוטרי מג"ב הרסו היום (ב') לפנות בוקר את מבנה המרכז התורני-תלמוד תורה, שהוקם לאחר רצח הרב מאיר חי הי"ד בגבעה שמעל מקום הרצח, בין עינב לשבי שומרון.

המבנה הוקם בגבעה בצמוד ליישוב עינב, הממוקמת בתוך השטח המוניציפאלי של היישוב, והוא הוקם כמרכז תורני וכתלמוד תורה, בתגובה לרצח הרב מאיר חי הי"ד, שהקים רשת תלמודי תורה לילדים בשומרון.

"ההריסה נוהלה כמבצע צבאי של ממש, בעיצומה של הסופה - ממש במסירות נפש" - אומרים בציניות בוועד מתיישבי השומרון. "עקב הגשם הכבד והסופה הקשה שהתוללה בחוץ, לא ניתן היה לעלות כלי הריסה כבדים. עשרות שוטרי מג"ב קיבלו פקודה לטפס במשך למעלה מרבע שעה את העליה לגבעה והרסו את המבנה בפטישים. זה היה מביש - אפילו הסופה לא עצרה את המבצע המזהיר".

יו"ר ועד היישוב עינב, שימי ניומן, סיפר כי מוקדם בבוקר, מיד לאחר היוודע דבר ההרס, יצר קשר עם התושבים אזרח תושב רעננה, שהבטיח לתרום את עלות הקמת המבנה מחדש.

ניומן מספר על הזעם בקרב תושבי עינב ושבי שומרון על ההרס: "השימוש הציני של אהוד הקטן ביהודה ושומרון כמגרש המשחקים הפרטי שלו, עבר כבר מזמן לנושא לגיחוך אצל תושבי ישראל. והיחיד שלא רואה את זה הוא היחיד שפועל כגנב בלילה כפחדן סידרתי והורס עם עשרות מג"בניקים מבנה שהוקם ע"י מאות תושבים באור יום בעוז ובגאווה יהודית אמיתית על אדמות הישוב עינב ,בתוך הקו הכחול של הישוב ,עם תב"ע ראשונית שניתנה מזמן".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, גינה את הריסת מבנה הזיכרון: "אני מגנה את הפוליטיקאים שכופים על מערכת הבטחון לעסוק בהריסת אתר הנצחה במקום בתפקידה האמיתי- מלחמה בטרור".

הרב מאיר חי, בן 40, תושב שבי שומרון, נהרג מאש מחבלים שנורתה לעברו בכביש בין שבי שומרון ליישוב עינב שבצפון השומרון. פלג של הזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצא - החוליות על שם עימאד מורנייה, נטל אחריות על ביצוע הפיגוע.

במהלך השבת שלאחר הרצח, הצליחו כוחות הביטחון לחסל את רוצחי הרב חי. לאחר הפעולה התברר כי שניים מהמחבלים שוחררו מהכלא הישראלי, והשלישי נכלל ב"הסכם המבוקשים" והוצא מרשימת המבוקשים, תמורת התחייבות שיפסיק לעסוק בטרור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}