ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

השמאל נגד 'קווי המהדרין': נשים, אל תשתקו

הקרן החדשה לישראל, ארגון שמאל קיצוני הממומן על-ידי האיחוד האירופי, יוצא, יחד עם ארגונים נוספים, בקמפיין להכשלת 'קווי המהדרין' • מפעילים 'קו חם' לנשים שנכפתה עליהם הפרדה

הקמפיין של  השמיעיני. צילום: שרונה2004
הקמפיין של השמיעיני. צילום: שרונה2004

הקרן החדשה לישראל מכה שוב: לאחר שסיימה הקרן, הממומנת על-ידי האיחוד האירופי ומזוהה עם ארגוני שמאל רדיקלים, להקדיש מאמצים וכספים נגד שלטון הכיבוש הישראלי, פונה הקרן, בפאתוס ובצדקנות, להציל את החרדים מעצמם.

על אוטובסים ברחבי ירושלים, נמרחו בורוד מודעות קמפיין מטעם ארגון הקורא לעצמו 'השמיעיני', המבקש מנשים ובנות חרדיות, לדווח ל'קו חם' של הארגון על "אפליה או הפרדה כפויה באוטובוס ובכל מקום ציבורי".

באתר האינטרנט של הקרן החדשה, שקרוב ל-40 אחוז מתקציבה השוטף מיועד לעמותות וארגוני שמאל פלסטינים וערבים, כותבים מארגני הקמפיין: " בשנים האחרונות אנחנו עדים לביטויים הולכים וגוברים של הפרדה בין גברים ונשים במרחב הציבורי. את ההפרדה יוזמים, ולפעמים כופים, מנהיגים חרדים קיצוניים. הדוגמא המובהקת ביותר היא ההפרדה בקווי אוטובוס של אגד ('קווי המהדרין'), המתקיימת כבר כמה שנים. הפרדה זו מלווה בגילויי אלימות, מבזה נשים, פוגעת בקהילה וכופה עצמה גם על אנשים שאינם מעוניינים בה (חרדים ולא חרדים). כחלק מהמאבק בהפרדה זו מסייעת הקרן ל'השמיעיני'.

הארגון, שכורך יחד את תחבורת 'קווי המהדרין' עם פעילותו של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, להפרדת בתי החולים הפסיכיאטריים בין המגדרים, מתרעם: "ההפרדה במרחב הציבורי נובעת מתפישה שהנשים כולן אמורות להידחק לשולי רשות הרבים, להימחק פשוט מעצם היותן נשים".

הקרן, וארגונים נוספים שחברו אליה, קוראים לציבור, למחות ולנקוט בפעולות מחאה נגד תחבורת המהדרין וההפרדה במרחב הציבורי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}