כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

תוכנית ברקת לנטרול חביליו • המסמך

פרשת היועץ: גם לניר ברקת נמאס מהתנהלותו הדורסנית של היועמ"ש יוסי חביליו, והוא הגה בימים האחרונים תרגיל מבריק: ברקת מבקש למנות יועצים משפטיים חיצוניים • חביליו משתולל • פרסום ראשון

נמאס לו. ניר ברקת
נמאס לו. ניר ברקת

על החרדים הוא המאיס את עצמו זה מכבר. כעת, גם לראש עיריית ירושלים, שאינו נחשב ליקיר החרדים - נמאס. נמאס לו מהיועץ המשפטי לעירייה, שאינו מחמיץ הזדמנות לתחוב את אפו לנושאים לא לו, ואינו מפספס אף הזדמנות לטרפד מהלכים חשובים ולעמוד בדרכה של העירייה, קואליציה כאופוזיציה, כל אימת שזו מבקשת לעשות צעד כלשהו לרווחת התושבים.

בשנים האחרונות התאמץ יוסי חביליו, היועץ המשפטי לעיריית ירושלים, להראות לכולם שהוא כאן. חוות הדעת המשפטיות הטרחניות שהוא מנפק מדי יום מבלי שיתבקש, כבר הפכו זה מכבר למטרד עירוני, כמעט לאומי. החרדים סבלו ממנו, החילונים גם. אולמרט לא סבל את התנהלותו, לופוליאנסקי שבע ממנו מרורים, וכעת הגיע תורו של ניר ברקת, שלמד בדרך הקשה שהיועץ המשפטי של העירייה לא מאפשר לתפקד.

יוסי חביליו הוא האוייב המר והוותיק של הנציגות החרדית בעיריית ירושלים. כל חרדי המקורב מעט לחוגי הנציגות החרדית במועצת העיר, יודע שכל הישג המתקבל במסדרונות העירייה, עשוי להיות מטורפד בידי היועץ. חביליו מצידו, מעולם לא הסתיר את חוסר אהבתו, בלשון המעטה, לציבור החרדי.

השערורייה האחרונה הרשומה על שמו של חביליו, התרחשה בשבוע שעבר, כאשר הוד מעלתו היועץ החליט להתערב בהליכי הבחירות לעיריית ירושלים. הוא הוציא חוות דעת 'משפטית' מנומקת, לפיה, משיקולים משפטיים כמובן, אסור שהרב הראשי לירושלים יהיה חרדי. חרדיותו של הרב הראשי נוגדת את כללי המשפט התקין, אליבא דחביליו.

חוות הדעת הזו, שניתנה במפתיע והדהימה אפילו את הנציגים בעירייה שאינם נחשבים לאוהדי החרדים - קוממה על חביליו את כל המי ומי בציבוריות החרדית. הגדיל לעשות ח"כ משה גפני שפתח בעימות חזיתי גלוי כנגד חביליו, שפתח, מערכת של התנגחויות עם הציבור החרדי.

חביליו ידע להאכיל מרורים את כל ראשי העירייה לדורותיה. בכפיות. כולם ניסו להגות אותו מן המסילה, אולם לא הצליחו בכך.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי כעת מצטרף ברקת לניסיונות לנטרל את היועץ המשפטי מסמכויותיו. אם לא ניתן לפטר אותו, אומרים בלשכת ברקת, לפחות נצמצם את תחומי אחיזתו.

דווקא ברקת, הנחשב ללא מתוחכם ולבעל ראש לא מבריק במיוחד, הגה תרגיל מבריק, שבאצעותו הוא מנסה בימים אלה לרוקן ככל הניתן את תפקידיו של חביליו.

בשבוע שעבר, יצאה תוכנית ברקת לנטרול חביליו - לדרכה. ראש העירייה, יחד עם סגנו, יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה קובי כחלון, ביקשו להופיע בפני הוועדה בכדי להציג את דרישתו של ראש העיר, למנות עורכי דין חיצוניים שישמשו כיועצים משפטיים עבור העירייה בנושאי תכנון ובנייה.

משמעות הדרישה מובנת לכל בר דעת, במיוחד אם מדובר בדעתן כמו יוסי חביליו: ברקת מבקש למנות יועצים משפטיים חיצוניים, שתפקידם יהיה לספק לעירייה ייעוץ משפטי וחוות דעת משפטיות, במקום היועץ המשפטי לעירייה.

במילים פשוטות ולא דיפלומטיות, אומר היום ברקת לחביליו: אדוני היועץ, שב בצד. אני מביא בחורים חדשים.

במסמך הנושא את הלוגו של לשכת היועץ המשפטי, מגיב חביליו בחריפות לרעיון, ומספק, כמובן, חוות דעת משפטית השוללת את הרעיון מכל וכל.

סלע המחלוקת הוא צו איטום למבנה כלשהו, שהיועץ המשפטי לעירייה הורה כי יש לבצעו בהקדם. כל ראש העיר ומנכ"ל העירייה לא מקובלת ההחלטה, והם מבקשים להימנע מהריסת המבנה. אי לכך, פועל ברקת להשיג ייעוץ חיצוני של עורך דין, שיספק חוות דעת משפטית משלו בסוגייה.

כאשר נודעה היוזמה לחביליו, הוא זעם והחל לפעול במרץ נגד היוזמה. אין זה מן הנמנע כי היועץ הבלתי מנוצח יעשה שימוש בכל הכלים המשפטיים העומדים לרשותו, בכדי לטרפד את היוזמה המבקשת לצמצם בכוחו, לקצץ בכנפיו ולהציב לו מתחרים.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}