כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

עידן של פיצוץ באלעד: המנכ"ל יפוטר?

הסכסוך החריף בין מנכ"ל עיריית אלעד לראש העירייה, התפוצץ היום בקול רעש גדול, והוביל לאולטימטום על המנכ"ל: האם הוא יפוטר? • השר אלי ישי הגיע לעיר, וניסה לתווך בין הצדדים • סערה בעירייה

המנכ"ל יגאל גואטה. צילום: יצחק לב ארי, בחדרי חרדים
המנכ"ל יגאל גואטה. צילום: יצחק לב ארי, בחדרי חרדים

כמות הכותרות שעיריית אלעד מספקת לתקשורת, מעלה את הרושם כי אין רגע אחד של שקט בעירייה המפולגת. הסכסוך החריף שהתגלע בין מנכ"ל עיריית אלעד לראש העיר, הגיע היום לידי פיצוץ בלתי מבוקר.

הפעם זו אולטימטום שהוצב בפני מנכ"ל העירייה, יגאל גואטה. היום בצהריים החליט ראש העיר יצחק עידן להציב בפני מנכ"ל העירייה אולטימטום, ובאם לא יעמוד בה - יפוטר, לאחר שזה סירב להחזיר את התיקים שנלקחו מחדרו של הגזבר.

'פרשיית התיקים' שנלקחו מלשכתו של גזבר העירייה, מסעירה את עיריית אלעד, שנכנסה לתזזית מאז נודעה הפרשייה.

בצעד חסר תקדים שנעשה אתמול (ד') וגרם לסערת רוחות בעירייה, נפרצו המנעולים בדלתות לשכת גזברות העירייה. לא ברור מה עומד מאחורי לקיחת התיקים, אבל גואטה, שבלשכתו נמצאו התיקים, סירב להחזירם והחליט שלא להיענות לדרישות ראש העיר.

במקום זאת, החליט גואטה 'לשים את המפתחות', ולהודיע על רצונו להתפטר. בלשכת ראש העיר טוענים כי מנכ"ל העירייה הודיע על רצונו להתפטר, מתוך הערכה שראש העיר יתחנן על נפשו ויפציר במנכ"ל שיחזור בו מהחלטתו.

אבל היום (ה), הודיע יצחק עידן ליגאל גואטה כי הוא מקבל את התפטרותו, באם לא יחזיר את התיקים.

בלשכתו של עידן טוענים כי מזה זמן רב, ראש העיר אינו שבע רצון, בלשון המעטה, מהתנהלותו של המנכ"ל, המוגדרת שם כ'ברוטאלית וכוחנית'. אנשיו של עידן אומרים כי ראש העיר 'נשך שפתיים' לאורך תקופה ארוכה, "וראה איך המנכ"ל משתלט לו על המערכת, צעד אחר צעד".

היחסים בצמרת עיריית אלעד, הפכו בחודשים האחרונים למתוחים במיוחד. בין עובדי העירייה ללשכת המנכ"ל, שרר חוסר אימון מוחלט. יצחק עידן לא הסתדר ולו לרגע עם המנכ"ל, גואטה, וחילופי האשמות ביניהם היו דברים שבשגרה.

כאמור, בלשכת ראש העיר ישנן טענות קשות כלפי גואטה, שהחמורות שבהן מדברות על קשירת קשר עם גורמים הרוצים לראות בהדחתו של ראש העירייה, כמו בעליו של אחד החינמונים הנפוצים בעיר, ובכיר בעירייה הרואה את עצמו ראוי להחליף את עידן בבוא העידן.

הקלסרים שנסחבו אתמול מלשכת גזברות העירייה, היו, אפוא הקש ששבר את גב הגמל. המנכ"ל גואטה הודיע שנקעה נפשו מהעבודה בסביבה המוגדרת על ידו כעוינת, ואין לו בעיה להתפטר. מאידך, בלשכת ראש העיר לא ישבו 'שבעה' על הודעת המנכ"ל, ואף קיבלו אותה בקריאות צהלה.

האם המנכ"ל יתפטר? במידה וכן, מי יחליף אותו? והאם ההתפטרות, שבוודאי תתקבל בחפץ לב על ידי עידן, תבשר על פתיחת עידן חדש בעירייה למודת המלחמות?

בשביל לדעת זאת, יהיה על כל הצופים בהצגה הבלתי נגמרת, להמתין מספר ימים.

עדכון משעה 19:00

שר הפנים אלי ישי, הוזעק לעיר על מנת לטפל במשבר ההולך ומחריף בין הצדדים, לאחר שישב עם ראש העיר במשך שעה ארוכה, נכנס לישיבה עם מנכ"ל העירייה יגאל גואטה. האם מאמצי התיווך יצלחו? נמתין ונראה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}