כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

עדות רועדת: השליח מספר על הרעש

שליח חב"ד לרפובליקה הדומיניקנית, הגובלת בהאיטי, הרב שמעון פלמן, בעדות מצמררת מהשטח על רעש האדמה שפקד את המדינה הסמוכה, ושהורגש בעוצמה בבית חב"ד. "הכל פשוט רעד", הוא משחזר

הרב שמעון פלמן, צילום COL
הרב שמעון פלמן, צילום COL

כמו בכל אירוע המרחש ברחבי העולם, המקור המהימן והזמין ביותר לקבלת מידע על המתרחש מהזוית היהודית, הם שלוחי חב"ד שבהוראת רבם, מפוזרים בפריסה נרחבת ברחבי הגלובוס,, בכל מקום שבו חי ריכוז יהודי.

וכך גם בהאיטי. בהאיטי עצמה אין קהילה יהודית, ומספר היהודים החים בה לא עולה על עשרות בודדות ולפיכך אין שליח חב"ד מיוחד למדינה, ושליח חב"ד ברפובליקה הדומיניקנית הסמוכה פורש את חסותו גם על יהודים הנקלעים להאיטי.

הרפובליקה הדומיניקנית, הגובלת בהאיטי, חוותה גם היא בלילה את הרעש שפקד את האיטי, אולם בעוצמה פחותה. אתר COL שמע מפי שליח חב"ד במקום הרב שמעון פלמן עדות חיה מהשטח.

"היינו באמצע שיעור תורה, בו השתתפו עשרות מבני הקהילה", משחזר הרב פלמן "לפתע הורגש רעד אדיר. הבנו מיד שמדובר ברעידת אדמה ונורא חששנו".סגרנו את הספרים ורצנו מיד לעבר משקופי המבנה, כדי למזער נזקים, ח"ו, אם יהיו. המנורות בבית-חב"ד זזו מצד לצד, כך גם הכיסאות והשולחנות. הכל פשוט רעד".

כשתמה הרעידה, מספר השליח יצאו משתתפי השיעור לרחוב "ראיתי אנשים רצים בבהלה. הייתה היסטריה של ממש", הוא משחזר.

"הייתה אזהרת צונאמי בעיר שלנו. אנחנו נמצאים בסמיכות לחוף הים. מאוד נבהלנו. אולם לאחר כמה שעות האזהרה בוטלה".

הרב פלמן, העומד בקשר עם 350 משפחות יהודיות מהאיזור מספר על היערכות בית חב"ד לסייע למשלחת זק"א שיצאה לאיזור האסון. "אנחנו מכינים עבורם מזון כשר, ומקווים כמובן לשמוע שאין יהודים הרוגים באירוע הקשה". הוא אומר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}