כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

'יהדות התורה' מובילה למשבר קואליציוני?

על רקע משבר הדיור המחריף, מאיימת יהדות התורה על ראש הממשלה: פתרון או משבר • דורשים מנתניהו: תן חצי מיליארד שקל סיוע לזוגות צעירים ברכישת דירה • משרד האוצר: מתנגדים

מצוקת הדיור. אילוסטרציה
מצוקת הדיור. אילוסטרציה

סיעת 'יהדות התורה' מאיימת במשבר קואליציוני, במידה ולא יפתר משבר הדיור במגזר החרדי.

לפני כחודש חשפנו כאן, באתר 'בחדרי חרדים', את כוונתם של נציגי יהדות התורה לגרום למשבר קואליציוני, על רקע מצוקת הדיור בציבור החרדי, כשבשיחה עם האדמו"ר מנדבורנא חשף סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, טפחיים וחיווה את דעתו כי חובה על הנציגים החרדים לחולל משבר קואליציוני על רקע משבר הדיור.

ההתפתחויות בזמן שחלף מאז לא רק שלא הקלו על המצוקה, אלא אף החמירו אותה: הקפאת הבניה בשטחי יו"ש והקפאת מכרזי בית שמש, גורמים לרבים לחשוש מזינוק נוסף במחירי הדירות בערים החרדיות המרכזיות.

על רקע זאת, באה פגישת חברי הכנסת של יהדות התורה עם שר השיכון, אריאל אטיאס, כשהיא מהווה שלב נוסף בהסלמת מאבק הנציגים החרדיים במחירי הדירות.

ח"כ אליעזר מוזס, דורש מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להקצות כ-500-600 מיליון שקל מתקציב המדינה, כסיוע נרחב לזוגות צעירים, ובמיוחד חרדים, ברכישת דירה. אפילו מקור תקציבי מצאו ח"כינו החרוצים. לדבריהם, קיים עודף של כ-1.5 מיליארד שקל בתקציב מינהל מקרקעי ישראל, שהצטבר בעקבות שיווק קרקעות מוגבר, שממנו תוכל הממשלה לממן את הפרויקט.

במשרד האוצר, כמובן, מתנגדים לדרישה.

בעקבות זאת איים ח"כ מןוזס: "אם משבר הדיור לא ייפתר - יהיה משבר דיור לקואליציה. אני מאוד מאוכזב מההתנהלותו של נתניהו".

בפגישה עם השר אטיאס דרשו הח"כים משר השיכון כי ידרוש מימון תשלום מחצית מעלויות הפיתוח של קרקעות ביישובים חרדים, החזרת מענקי המקום לזוגות צעירים שירכשו דירות ביישובים חרדים, והעמדת משכנתאות מסובסדות (על ידי המדינה) לזכאי הדיור.

"קיבלנו הוראה מהרבנים לפעול בנושא הסיוע לדיור לזוגות הצעירים. עד כה אנו לא רואים תוצאות ממשיות מהממשלה הנוכחית, על אף שבעוד חודשיים תמלא שנה לכהונתה. אסור לראש הממשלה לשכוח שהסיעות החרדיות נתנו לו את השלטון על מגש של כסף: פעם אחת, כשהסיעות שלנו לא הקימו קואליציה בספטמבר 2008 עם יו"ר קדימה ציפי ליבני, ובפעם השנייה, לאחר הבחירות, כשהצטרפנו לממשלתו", אמר מוזס.

העיתוי למשבר המסתמן, גם הוא אינו מקרי: בחודשים הקרובים ייערכו הדיונים באוצר על תקציב המדינה לשנת 2011 ונציגי יהדות התורה רוצים שיכלול הטבות בדיור לזוגות צעירים במגזר החרדי.

קישורים:
חשיפת בחדרי חרדים
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}