כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המביט להאיטי ותרעד: אלפים נעדרים

רעידת אדמה בעוצמה של 7 בסולם ריכטר, החריבה חלקים נרחבים מהמדינה המרכז האמריקאית העניה • חשש לחייהם של אלפים הלכודים מתת להריסות • מדינות העולם מתגייסות לעזרה

רעידת אדמה. אילוסטרציה
רעידת אדמה. אילוסטרציה

המביט לארץ ותרעד: רעידת אדמה בעוצמה של 7 בסולם ריכטר החריבה הלילה חלקים נרחבים ממדינת האיטי שבמרכז אמריקה.

האיטי, מדינה במערב האי היספניולה מקבוצת איי הודו המערבית שבקריביים, הינה אחת מהמדינות העניות בעולם וככזו אינה ערוכה למקרי אסון כאלו.

רעידת האדמה, החזקה ביותר שתועדה באזור ב-200 השנים האחרונות, גרמה להרס רב במדינה הענייה, כשכל הבתים שגובהם מעל לשתי קומות נהרסו ברעש. בין המבנים שנהרסו בעיר הבירה, נכלל ארמון הנשיאות. עם זאת הודיע שגריר האיטי במקסיקו, כי הנשיא רנה פרוואל ואשתו שרדו את הרעידה, אך לא פירט באשר למצבם הרפואי. בניין נוסף שגורל דייריו אינו ידוע, הוא בניין השגרירות האמריקנית בבירה.

לפי שעה לא ברור מניין ההרוגים, כשהדיווחים הזורמים מהאי אינם מדויקים בשל קריסת קווי התקשורת במדינה. עם זאת ההערכה היא שבשל הבניה הצפופה והמבנים הרעועים סך הנפגעים יהיה גבוה מאוד. ממשרד החוץ הישראלי נמסר, כי לא ידוע על ישראלים השוהים במדינה.

מוקד הרעש היה כ-16 קילומטר מעיר הבירה, כשהמכון לניטור גיאולוגי של ארה"ב מוסר כי הרעש היכה בעומק של כעשרה קילומטרים בלבד, עומק הנחשב קרוב לפני השטח. זמן קצר לאחר הרעש המרכזי הורגשו באזור גם כמה רעשי משנה, מהם שבעה בעוצמה 5 ומעלה, הנחשבת בינונית-גבוהה.

גם במדינות השכנות הורגש הרעש באופן ניכר. דיווחים על הרעש התקבלו מקובה, הרפובליקה הדומיניקנית, פוארטו ריקו, ג'מייקה וקובה. אזהרת צונאמי שפורסמה מוקדם יותר בוטלה.

מדינות העולם התגייסו לסייע למדינה העניה בכל הנדרש, כשראשון למסייעים היה הנשיא אובמה שהודיע: "צוותים רשמיים מטעם הממשל מתכנסים בשעה זו בניסיון לגבש תוכנית סיוע".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}