כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הצבא האמריקני לחבדני"ק: גלח את הזקן!

מנחם שטרן, צעיר חבד"י שביקש להתגייס לצבא ארה"ב, עבר את כל תהליך החיול וקיבל אישור סופי על גיוסו. לפתע הודיע לו הצבא שגיוסו תלוי בגילוח זקנו העבות. החבד"י העיקש לא ויתר • מיוחד

חיילים בצבא ארה"ב. אילוסטרציה
חיילים בצבא ארה"ב. אילוסטרציה

הרב מנחם שטרן, בן למשפחה חבדי"ת בברוקלין ניו יורק, רצה בסך הכל להתגייס לצבא האמריקני, כשמטרתו המוצהרת היא "לעזור לאנשים ולקדש שם שמים", אבל הצבא האמריקני מתנה את גיוסו בדבר אחד. בגילוח הזקן.

מנחם שטרן בן ה- 28, החליט לפני כשנתיים כי ברצונו להתגייס לצבא ארה"ב. בניגוד לישראל, הגיוס לצבא בארה"ב הינו התנדבותי, וחייל הוא מקצוע לכל דבר, מקצוע מפרנס ומכניס.

שטרן, שעבר את כל תהליך החיול, כולל ראיונות אופי ובדיקות רפואיות פיזיות ונפשיות, מספר לאתר האינטרנט the jewish week כי לאחר שעבר את כל התהליך, קיבל ביולי האחרון מכתב לביתו, המאשר את קבלתו לשורות הצבא.

לפי המכתב, כל שנשאר לשטרן הצעיר, היה לאשר את הסכמתו הסופית לגיוס, ולהתייצב בנקודת הגיוס שנקבעה עבורו.

אלא שמשהו השתבש בדרך. מספר ימים לאחר קבלת המכתב, צלצל הטלפון, כשעל הקו נציגי הצבא שהודיעו לשטרן, כי קבלתו מושעית בשל העובדה שלסנטרו זקן חבד"י עבות.

בפני שטרן הועמדה האפשרות לוותר על החלום, או לגלח את הזקן. "הזקן בשבילי הוא עניין דתי" ניסה שטרן להסביר לנציגי הצבא, אך אלו אטמו אוזניים ועמדו על שלהם בדרישה לגילוח הזקן כתנאי לגיוס.

"אני לא נוגע בזקן, לא מסדר אותו, למרות שישנם הרב דרכם שניתן לעשות זאת והן כשרות, אני שומר על הזקן בדרך המקובלת בחב"ד, כסימן לכך שאני שומר את התורה בגרסתה האותנטית ביותר" אומר שטרן ומנמק בכך את סירובו לבקשת הצבא.

שטרן הטוען לאפליה על רקע דתי, לא ויתר על החלום לקדש שם שמים בצבא ארה"ב, ופנה לסנטור הניו יורקי צ'רלס שומר, ששלח מכתב חריף בנושא לפנטגון. הפנטגון מצידו מיהר לפתוח בחקירה בנושא, כשהוא מבטיח לשטרן במכתב מהיר כי הוא יעודכן בכל התפתחות.

קישורים:
מקור: the jewish week
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}