כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

התגלו קברי אחים חדשים: מניין נספי השואה היה כנראה 7.5 מיליון

למעלה מ-1,500 עדים באוקראינה, שנכחו בעת ההוצאות להורג, חשפו כ-700 אתרי השמדה ובהם בין 10 ל-15 קברים המוניים שלא היו ידועים עד היום. איסוף הנתונים התאפשר רק לאחר נפילת המשטר הסובייטי

הרוצחים הנאצים בפעולה.  תמונת ארכיון
הרוצחים הנאצים בפעולה. תמונת ארכיון



עדויות חדשות ממרחבי אוקראינה חושפות מאות אלפי יהודים שנרצחו על-ידי הנאצים בשואה, ושלא נכללו במניין הרשמי של הקורבנות. לפי העדויות, שנחשפו על-ידי כמרים קתוליים, המביאים את עדויות התושבים, מניין הקורבנות היהודים בשואה היה למעלה מ-7 מיליון.

כומר קתולי צרפתי סיפר לאחרונה: "מספר היהודים שנטבחו בזמן השואה גדול יותר בלפחות מיליון וחצי ממה שחשבו". במהלך נאום שנשא בכנס ארגונים יהודיים במנהטן, סיפר הכומר על מסע שלו ושל חברין במרחביה העצומים של אוקראינה, שם פגשו באנשים שחיו את הזוועות ואשר הובילו את הכמרים אל קברי אחים המוניים שטרם נתגלו.

הממצאים החדשים נחשפים רק עכשיו, אומר הכומר, בשל הקשיים שהוערמו על-ידי המשטר הסובייטי בעבר. "לא הייתה לנו גישה לארכיונים, לא יכולנו להיכנס לכפרים קטנים ולראיין אנשים כפי שאנחנו עושים עכשיו", הסביר.

הכומר סיפר, כי במהלך המסע במזרח אירופה רואיינו למעלה מ-1,500 עדים, שנכחו בעת ההוצאות להורג, ובמהלכו התגלו כ-700 אתרי השמדה ובהם בין 10 ל-15 קברים המוניים. "באחר צהריים אחד חוסלו 1,500 יהודים. הם נורו כמו חיות ונקברו כמו חיות", אמר.

"אישה אחת סיפרה שהם הכריחו אותה לעבוד עם הגוויות בין מטחי הירי כדי לפנות מקום בקברים ההמוניים", סיפר הכומר, והוסיף לזוועת הנוכחים: "היא אמרה שזה היה קשה במיוחד - מפני שהגוויות עדיין זזו".

המשימה הבאה, לדברי הכומר, היא העלאת הנושא למודעות עולמית ויהודית והכרזה על אתרי קברי האחים, כאתרים רשמיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}