כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מהלומה לגרעין האיראני: חוסל מדען גרעין בכיר בטהרן

הבוקר חוסל מדען גרעין איראני בכיר בפיצוץ שאירע סמוך לביתו שבטהרן. הגורמים הרשמיים באיראן מאשימים את המערב בחיסול. במאי שעבר נעלם מדען גרעין בכיר אחר שערק, ככל הנראה, למערב

איראן . אילוסטרציה
איראן . אילוסטרציה צילום: צילום ארכיון

מהלומה לתוכנית הגרעין האיראנית. מדען גרעין בכיר נהרג הבוקר (ג) בפיצוץ מסתורי סמוך לביתו שבטהרן.

סוכנות ידיעות הממשלתית האיראנית דיווחה, כי המדען, מרצה באוניברסיטה האיראנית, היה מדען גרעין בכיר, הנאמן לשלטון וייתכן שלקח חלק פעיל בתוכנית הגרעין של משטר האייתוללות.

המרצה, פרופ' מסעוד מוחמדי, נהרג בפיצוץ מטען חבלה שהופעל בזמן שעמד להיכנס למכוניתו בסמוך לביתו שבצפון טהרן. כלי התקשורת מוסרים, כי ככל הנראה המטען הוצמד לאופנוע, שחנה בסמוך למכונית, והופעל בשלט רחוק.

הטלוויזיה האיראנית מאשימה בגלוי את מדינות המערב בהתנקשות בחייו של המדען, אותו תיארו כאדם "נאמן ומהפכן באוניברסיטת טהרן שנרצח בפעולת טרור על ידי גורמים אנטי מהפכניים".

אין מדובר במהלומה הראשונה שסופגת תוכנית הגרעין של איראן. דיווחים על כשלים מסתוריים, מדענים שנעלמים, וחבלות בציוד, מופיעות מדי פעם בתקשורת העולמית, בעיקר מפי גורמי אופוזיציה באיראן. הפעם, כאמור, לא טורחת איראן הרשמית להסתיר את החיסול.

במאי שעבר נעלם מדען גרעין בכיר אחר, שהראם אמירי, בעת שעלה לרגל למכה הקדושה למוסלמים. על פי ההערכות, ערק האיש או נחטף למערב בשיתוף פעולה עם סעודיה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}