כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מתח בתו"א: מי יהיו ז' טובי העיר?

הרחק מעיני כלי התקשורת נערכים בחירות שיקבעו מי יהיו ז' טובי העיר ב'תולדות אהרון' • כל חסיד מגיש רשימה של 6 שמות. ה-6 שיזכו במירב הקולות, ישמשו בתפקיד. את הנשיא בוחר האדמו"ר

האדמו''ר מתולדות אהרון. צילום ארכיון
האדמו''ר מתולדות אהרון. צילום ארכיון

השבוע מתקיימות בחירות בחסידות 'תולדות אהרן' לז' טובי העיר. מערכת הבחירות פועלת כך שכל אברך נשוי רשאי להגיש שישה מועמדים של ז' טובי העיר.

מקור המנהג של מועצת ז' טובי העיר מוזכר בשולחן ערוך, שם יש ציווי מיוחד כי על כל עיר ועיר, קהילה וקהילה בתפוצות, להעמיד ז' עסקנים עליהם הוטלו כל המטלות והטרדות שנזקקו לטיפול. בעבר היה עליהם לדאוג לביטולם של גזירות וחוקים שהטילו מושלים עוינים.

בימי הפוגרומים והפרעות הם נהגו לערוך את חתונות היתומים בביתם הרחב, ולממן את כל ההוצאות הכרוכות בכך.

תפקידם של מועצת ז' טובי העיר בחסידות תולדות אהרן לדאוג לכל ענייני החסידות, שבין השאר כוללים: דאגה לצרכי היתומים, משפחות נזקקות, ערבי דינרים והתרמות, ובמקרים קיצונים בסמכותם להחליט על הרחקתו של בן קהילה מהחסידות.

לאחר ש-6 טובי העיר נבחרים על ידי קהל החסידים, לאדמו"ר מ'תולדות אהרן' בלבד שמורה הזכות לבחור את השביעי, המתפקד כנשיאם של ז' טובי העיר.

מניסיון העבר הוכח כי לפחות חלק מהמועמדים נבחרים לכהונה נוספת. על חסיד החפץ להיות חלק מז' טובי העיר, להיות מעל גיל 35 ומעלה.

מערכת הבחירות האחרונה בחסידות 'תולדות אהרן' התקיימה בשנת תשס"ב. אז נבחרו 23 מועמדים, שזכו למספר קולות זהה. בחסידות נערכו בחירות חוזרות, ולבסוף נבחרו שישה מועמדים, שבראשם העמיד האדמו"ר את הרב אהרן בלום לכהונה שנייה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}