כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

גפני מציג: חבל התליה של חביליו

הבחירות הקרבות לרבנות ירושלים, מוציאים את כל השלדים מהארון • חביליו קובע: אין למנות רב חרדי • גפני, שקורא לפטרו, כתב לשר המשפטים: "כל ראשי העיר רצו לפטר אותו. הוא חוצפן!"

"חוצפה שאין כדוגמתה". ח"כ גפני
"חוצפה שאין כדוגמתה". ח"כ גפני

כמו אדם חסר תבונה הזורק גפרור לתוך מיכל נפט, נהג היועץ המשפטי לעיריית ירושלים, יוסי חביליו, כאשר התערב בסוגיית הבחירות לרבנות העיר ירושלים. הוא החליט להתערב בנושא, התסיס את החבית הלוהטת בלאו הכי, ועכשיו יצאו העניינים מכלל שליטה.

חביליו, איש למוד סערות ומאבקים, שנדמה שאין לו יום ללא מאבקים, הוציא השבוע מכתב מנומק, בו כתב כי אין למנות רב חרדי לבירה. לדברי חביליו, הרבנות בירושלים זקוקה לרבנים ציונים דתיים ולא חרדים. "למצער", כותב חביליו, "המקסימום האפשרי, שיהיה רב חרדי אחד לבירה".

התערבותו חסרת התקדים של חביליו בזהות המועמדים שיתמודדו לרבנות העיר, לא מצאה חן בעיני הנציגים החרדים. ח"כ משה גפני זעק בכנסת: "חוץ מלכתוב את השם של הרבנים הבאים, הוא עשה הכל. איפה נשמע כדבר הזה, שיועץ משפטי מתערב בנושאים מעין אלו? האזלה הבושה?".

היום, החליט גפני להמשיך את הסערה. יו"ר ועדת הכספים רואה בתערבותו של חביליו חוצפה שאין כדוגמתה, היות ואין לסוגיית השתייכותו הציבורית של המועמד, כל קשר לסוגיות משפטיתות, עליהן מופקד חביליו בעירייה.

"מהיכן נטל היועץ המשפטי של עיריית ירושלים את האומץ לחרוג באופן כה בוטה מסמכותו תוך רמיסת כל כללי המשטר הדמוקרטי התקין?" כותב יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני במכתב שמיועד לשר המשפטים יעקב נאמן, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מלכיאל בלס וליו"ר ועדת החוקה ח"כ דוד רותם.

במכתבו כותב ח"כ הרב גפני כי בחוות דעת משפטית שהגיש היועץ המשפטי של עיריית ירושלים יוסי חביליו בנושא בחירת רבני עיר לירושלים מסביר חביליו באריכות מדוע יש צורך להפחית במספר הנציגים החרדיים באסיפה הבוחרת.

"לפתע מתברר כי קיימת הגדרה של המושג "חרדים", למרות שמשרד המשפטים דחה זאת כאשר ביקשתי להעניק העדפה מתקנת לציבור החרדי במקומות עבודה", כותב גפני, "ולגופו של עניין, כל שנותר למר חביליו הוא לפרט על פי דעתו המשפטית את שמותיהם של שני הרבנים שחייבים להיבחר ושל הרבנים שאסור להם להיבחר. מהיכן נטל את האומץ לחרוג בצורה כה בוטה מסמכותו?!.. "

גפני ממשיך לתקוף את חביליו באופן אישי ומציין במכתבו כי חביליו לא זכה בתפקידו במסגרת המכרז הראשון, אלא רק בדיעבד, וכי שני ראשי עיריית ירושלים ממפלגות שונות לחלוטין ביקשו לפטרו ולמרות שמליאת המועצה גם היא החליטה ברוב עצום על פיטוריו, הוא נותר בתפקידו.

"הוא הגיע למסקנה כי הוא רשאי לעשות ככל העולה על רוחו והשמים הם הגבול. העובדה כי החוק מקנה לו את היכולת להישאר בתפקידו ככל שיחפוץ, מעוות לחלוטין את אופן ניהול העיר, את רצון התושבים ויוצרת אנרכיה בלתי מתקבלת על הדעת".

ח"כ גפני מסיים את מכתבו ואומר כי "רבים מהיועצים המשפטיים במשרדי הממשלה וברשויות המקומיות עושים מלאכתם נאמנה, אך הכוח הבלתי מוגבל המסור בידם עד לפרישתם לגמלאות, וכוח כידוע, משחית, מחייב אותנו כמחוקקים לשנות את החקיקה הקיימת.

"בשל כך אני מבקש לכלול בהצעת החוק שהגשנו, האמורה לקצוב את כהונת היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה, אף ברשויות המקומיות, כפי שקצב המחוקק את כהונת היועץ המשפטי לממשלה וכפי שהממשלה קצבה כ-80 נושאי משרה שונים".

הנציגים החרדים מסתובבים עם בטן מלאה על עו"ד חביליו, אך דומה שהפעם הוא הגדיש את הסאה. חוות דעת משפטית המתערבת בזהות הרבנים שיכהנו בירושלים, היא לא חוקית בעליל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}