כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אפשר להוציא מרפסת • פרסום ראשון

בקיעים בהקפאה? תושבי הערים החרדיות ביו"ש שמחו היום להתבשר כי אלוף הפיקוד החליט לרכך את גזירת ההקפאה. לעיריות יתאפשר להתיר תוספות בנייה פרטיות • ראיון עם יו"ר ועדת תכנון ובניה

ההקפאה מתרככת? צילום ארכיון: אלי סגל
ההקפאה מתרככת? צילום ארכיון: אלי סגל



בקיעים בהקפאה: בשורה משמחת לתושבים החרדיים מעבר לקו הירוק, ביתר, מודיעין עילית וכל יישובי הקו הירוק. ההקפאה מתמוססת לאט לאט. היא עדיין קיימת, אבל נוצרו בה בקיעים.

המינהל האזרחי המופקד על יישום ההקפאה, החליט להחזיר את נושא הוצאת המרפסות, תוספות הבנייה ופעולות הבנייה הקטנות בבתים פרטיים, לידי ועדות התכנון והבניה המקומיות , כל אחת במקום מושבה.

החלטה החדשה, תקל ותתן אפשרות מינימלית להרחיב דירות וליישם תוכניות הרחבה שנתקעו בצו ההקפאה. תוכניות בנייה שתוכננו מראש אך לא בוצעו בגלל צו ההקפאה הגורף, ייצאו עכשיו לדרך, בעקבות ההחלטה המקלה.

בעקבות זאת, קיים 'בחדרי חרדים', בשיתוף קו המידע 'הכול בקול', שיחה עם הרב שלמה שרעבי, סגן ראש עיריית ביתר עילית ויו"ר ועדת תכנון ובניה בעיר.

• אין ספק שמדובר בבשורה משמחת, שתקל כמעט על כל אברך שני בביתר. לאחר האירוע המביך שהיה לפני שבועיים, כשהחרימו כלים גדולים בביתר על אף שהיו אישורים, הבין המינהל שהוא טעה, לפחות חלקית, והסמכויות הוחזרו אליך. איך אתה מגיב?

"אין ספק שכמו שהגדרתם, מדובר בהקלה גדולה לתושבי ביתר, ובכלל לתושבי יו"ש וכלל אזרחי המדינה. התושבים יכולים להתבשר שניתן להגיש בקשות לבניה לא רק של מרפסות אלא גם של חדרים ולקבל היתרים.

"יתירה מכך: גם ההיתרים שניתנו בעבר ואנשים לא יכלו לבנות בשל הצו שהקפיא, הצו החדש והמתוקן שהוצא לפני יומיים על ידי אלוף הפיקוד, אכן מפשיר את הנושא הזה ומאפשר לאנשים לעשות שימוש בהיתרי הבניה שבידם.

"אבל עדיין נותרו בעינם הצווים שאוסרים על בניית יחידות דיור חדשות. זאת אומרת, שקבלנים שזכו בשעתו במכרזים עדיין לא יכולים להתחיל בבניית הדירות. אני מקווה שבהמשך, גם זה יופשר ויאופשר, ובכך נוכל לברך על המוגמר.

• מאז שהתחיל צו ההקפאה ועד עכשיו, מן הסתם נערמו על שולחנך, כיו"ר הוועדה לתכנון ובנייה, לא מעט בקשות שאנשים הציפו אותך?

"אין ספק. מחלקת מהנדס העיר שתחת אחריותי קיבלה עוד עשרות ואף מעבר לכך בקשות חדשות וכעת נערכים במחלקה לטפל בכולם, לבדוק אותם, ולהכין אותם לסדר היום.

"כבר קבענו פגישה ראשונה למתן היתרי בניה ביום שני הקרוב. יהיה עומס גדול. נשתדל להקדיש זמן ולתגבר כל אחד במחלקה בשביל לתת מענה לכולם ולשחרר את הפקק שנוצר".

• יחד עם זאת אתה מבין את הרגישות בענין? היום פתחו את השסתום. עוד שבועיים אפשר לסגור אותו.

"כמובן שהכל יכול להיות. במיוחד אחרי שראינו שגם מה שחשבנו שלא יכול לקרות קרה, כמו ההקפאה.

"לא חשבתי בחלומות השחורים שדבר כזה יקרה בעיר ואם בישראל כמו ביתר עילית, בטח ובטח לא בנושא תוספות בניה של מרפסות וחדרים. ובכל זאת זה קרה.

"היתה התעשתות שלקח לממשלה חודשיים ימים להגיע אליה. אני מקווה שגם ההקפאה כולה תבוטל או תתמוסס במהלך התקופה, עוד בטרם תום תקופת ההקפאה בתשרי תשע"א".

• יש לך אינדיקציה על כמה הבקשות להיתרי בנייה בביתר עילית?

"אנחנו מעריכים שיש לנו כ-200 תיקים במחלקה הנמצאים בשלבים כאלה ואחרים של טיפול. ישנם גם חלק שקיבלו היתרים, והצו שלל מהם את האפשרות למימוש ההיתר, וכעת הם יוכלו לגשת לבניה על פי אותו הסדר שניתן. חלק מהתיקים הם ישנים, חלק מהם זה אישורים של בניה בדיעבד או התאמות. כל תיק עם הסיפור שלו".

• וכעת, כשנפתח הפתח בעקבות צו האלוף החדש יגבר הביקוש שבעתיים להערכתך?

"אני מעריך שכן, ואנחנו ערוכים לתת את השירות ולתגבר את המחלקה. נשתדל לתת מענה לתושבים כמה שנצטרך. אם זה יהיה כרוך מבחינתנו בכינוס של ישיבות ועדה כל שבוע או כל שלושה ימים, גם את זה נעשה. אין לנו בעיה לשרת את הציבור, והעיקר לסייע כמה שניתן בהרחבת הדירות

להאזנה לקו המידע הכל בקול - 052-9996600

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}