כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

האימה חוזרת לחב"ד במומביי: "נכה שנית"

מעט יותר משנה חלפה מאז הטבח הנורא בבית חב"ד במומביי, הנמצא בימים אלו בתנופת שיפוצים • השבוע חוזרת האימה. במכתב אנונימי נכתב: "אנחנו נכה שנית - הייל היטלר" • חב"ד: זה מחזק אותנו"

בית חב"ד, שנה אחרי. צילום: מאיר אלפסי
בית חב"ד, שנה אחרי. צילום: מאיר אלפסי

שנה וקצת חלפו מאז מתקפת הטרור האכזרית על בית חב"ד במומביי, במהלכה נרצחו גבריאל ורבקי הולצברג הי"ד, שלוחי חב"ד, ועוד ארבעה יהודים שנרצחו על קידוש ה'.

שנה אחרי, בית חב"ד החל להתאושש, הדלתות נפתחו, האוכל מבושל מידי יום, ושיעורי תורה נמסרים כסדרן. שוב מגיעים המטיילים בהמוניהם, ופוקדים את בית חב"ד, המשמש כביתם האישי בחו"ל.

הבית נמצא בתנופת שיפוצים לקראת הרחבתו, והפיכתו לאבן שואבת לכל יהודי, בנוסף לתיירים הישראליים, הפוקדים אותו בקביעות. אך נראה כי ההודים לא למדו כלום. אתר YNET מדווח כי לבית חב"ד הגיע מכתב, ובו מסרים של איום על הפועלים במקום.

במכתב, שאליו צורפה תמונה של הצורר הנאצי אדולף היטלר, נכתב בכתב יד: "עבור בית נרימן (שמו של בית חב"ד במומביי), ישראל כלבים. אנחנו נכה שנית - הייל היטלר".

הנהלת בית חב"ד ניסתה להצניע את דבר קבלת המכתב, זאת לאחר קבלת יעוץ מגורמים בטחוניים, אך דבר קיומו של המכתב דלף לאמצעי התקשורת, ואף אושר על-ידי גורמים בחב"ד.

גורם בחב"ד הוסיף כי אנשיו עידכנו את הרשויות בהודו וכן גורמי ביטחון בישראל. המכתב עצמו הועבר לידי נציגות ישראל במדינה.

"כעת מנסים לברר את זהות השולח", אומרים בחב"ד. "לפי מה שהבנו מאנשי הביטחון, מכתבים כאלה מגיעים חדשות לבקרים לכל מיני שגרירויות. אצלנו זה עוד לא קרה, אבל תמיד יש פעם ראשונה. לא בגלל זה ניכנס לפניקה - להיפך. עבורנו זה רק תמריץ להמשיך לפעול למען פתיחת בית חב"ד מחדש".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}