כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

השופט החליט: רובשקין יישאר בכלא

בתוך תא בכלא בארה"ב, יושב ר' שלום מרדכי רובשקין, וממתין לגזר דינו • היום הודיעו השופטים כי הם דוחים את בקשתו להשתחרר למעצר בית עד למתן גזר הדין • התביעה דורשת 27 שנות מאסר

ממתין לגזר דינו. ר' שלום מרדכי רובשקין
ממתין לגזר דינו. ר' שלום מרדכי רובשקין

עוד לפני שניתן פסק דינו, הוא כבר עובר שבעה מדורי גהינום: ר' שלום מרדכי רובשקין, האיש שבעבר החזיק בבעלותו את רשת מפעלי הבשר הכשר הגדולים בעולם והיום מתמודד עם משפט מתוקשר הגורם ליהודים בכל העולם להזדהות איתו - עבר היום טלטלה נוספת, בדרך אל גזר הדין שאיש אינו יודע מה יהיה טיבו (התביעה דרשה עד 27 שנות מאסר).

לפני מספר שבועות, העביר רובשקין, באמצעות עורכי דינו, בקשה צנועה: להשתחרר עד למתן גזר הדין. הוא יודע שבית המשפט עלול לשלוח אותו לשנות מאסר, והוא מבקש את שארית הימים שנותרו עד למתן גזר הדין, בכדי להתהלך חופשי ולהסדיר את ענייניו. הוא מוכן אף להפקיד סכומי ערבות בתמורה לשחרור הזמני, עד למתן פסיקת בית המשפט.

בסוף השבוע שעבר, הודיע בית משפט פדראלי בארה"ב, כי הבקשה לא תכובד, וכי ר' שלום רובשקין יישאר בכלא עד למתן פסק דינו. הערעור שהגישו עורכי דינו, נדחה. לפסק הדין טרם נקבע תאריך.

לפני כחודשיים, ר' שלום מרדכי רובשקין, חסיד חב"ד שעמד בראש רשת הבשר הכשר הגדולה בארצות הברית, יצא לפי החלטת חבר המושבעים אשם במשפטו, ונכרכו סביבו 86 אישומים שונים - ביניהם הלבנת כספים, רישום כוזב לבנקים, העסקת וניצול עובדים זרים ועוד - עליהם דרשה התביעה אלף שנות מאסר.

זה היה משפט ארוך, מייגע ומתוקשר, שהתפרס על פני זמן רב וזכה לתהודה יהודית בינלאומית. ר' שלום מרדכי רובשקין, שתמונתו נמרחה מעל מרקעים ועיתונים רבים, עמד במרכזו של המשפט הממושך, וגורלו היה מונח על כף המאזניים.

כתב האישום התפרס על פני סעיפים שלמים, כאשר חבר המושבעים פוסק כי רובשקין אשם בלא פחות מ-86 מתוך 91 סעיפי האישום.

בקרב המקורבים למשפחתו של ר' שלום מרדכי רובשקין, שרר הלם קשה בתגובה להודעת בית המשפט שמצא אותו אשם. הטענות באשר לניחוח אנטישמי הנודף מפסק הדין - צפו ועלו. "פושעים מדרגה ראשונה יוצאים זכאים, או מקבלים עונש קל בלבד, ואילו עם יהודי חרדי החליטה המדינה למצות את כל חומרת הדין", רטנו בעצב בקרבת משפחתו של הנאשם.

חבר המושבעים החליט כי רובשקין אשם באישומים של הלבנת כספים, רישום כוזב לבנקים, ניצול עובדים, ועוד. לעומת זאת, החליטו המושבעים כי הוא אינו אשם בחמישה סעיפים שהופיעו בכתב האישום, והאשימו אותו בהעברת תשלומים האסורים על פי החוק.

לרובשקין הוצעה עסקת טיעון קודם לפתיחת המשפט, אך הוא דחה אותה, כיוון שטען שמעודו לא עשה דבר בלתי חוקי במזיד.

עלות שכירת מערך ההגנה במשפט המתוקשר, הגיעה למליון דולר. רובשקין, שנותר עירום וחסר כול ומנושל מכל נכסיו, מימן זאת מתרומות של ידידים, שמצבו הקשה של חברם נגע לליבם.

היום החליט בית המשפט שלא להיענות אף לבקשתו הסמלית - להיות חופשי עד למתן גזר הדין. על פי החלטת בית המשפט הפדראלי, ימשיך ר' שלום מרדכי רובשקין לשבת בכלא, עד למתן גזר הדין -מ שאיש אינו יכול לשער את היקפו וחומרתו.

יהדות ארה"ב, העוקבת בדריכות אחר משפטו המתוקשר של רובשקין, ממשיכה היום להתפלל עבור שלום מרדכי הלוי בן רבקה. בעת האחרונה התארגנו עשרות אירועי תמיכה יהודיים למען רובשקין. התקווה בקרב מכריו ובני משפחתו היא שהעונש יהיה קל ככל הניתן ורובשקין ייצא לחופשי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}