כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

במחיצת צדיק: האדמו"ר מאלכסנדר ארה"ב

ממרכז בורו פארק מפציע אורו של האדמו"ר מאלכסנדר ארה"ב • הצלם דוד קורן התלווה לאדמו"ר במסעו לקברי צדיקים ולביקור מיוחד בסלון ביתו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא • וידאו, גלריה ופרופיל

פשטות לצד גדלות. האדמו"ר מאלכסנדר ארה"ב שליט"א
פשטות לצד גדלות. האדמו"ר מאלכסנדר ארה"ב שליט"א

כ"ק האדמו"ר מאלכסנדר ניו-יורק, הוא הרה"צ רבי יוסף זינגר. האדמו"ר מפריח חסידות בעלת עבר ושורשים עמוקים, ומרכזו בארצות הברית. אך מפתיע לגלות, שגם כאן בארץ תקעה חצרו יתד עמוקה, ויש לה מרכז צנוע בבני ברק.

הרבי עצמו משתדל מאוד שלא להשתמש בגינוני רבנות. גינוניו צנועים, והוא נחבא אל הכלים.

לבושו מעיד על פשטותו, אבל בעיקר הנהגתו הישירה, הלבבית והחמה, ויחסו אל החסידים, הם שעושים את המיזוג המופלא בין צדקות מעוררת הערצה לפשטות הליכות מפתיעה.

מרכזה של חסידות אלכסנדר בארה"ב, נמצא בשכונת בורו פארק, שם שוכן בית מדרשו של הרבי, בין הרחובות 15/16 בבלוק 56. בבית המדרש של האדמו"ר בבורו פארק מתפללים כ-250 חסידים.

לצד זאת יש לו ישיבה גדולה וישיבה קטנה, שבכל אחת מהן לומדים כ-120 תלמידים, כשהרבי עצמו משמש כמשפיע רוחני בישיבות אלו, ואחיו, הרב אברהם ברוך זינגר, משמש כראש הישיבה לצידו.

בשנים האחרונות קמו כשלושה 'שטיבלאך' נוספים של חסידות אלכסנדר ברחבי ארצות הברית: אחד מהם בוויליאמסבורג, ועוד אחת, למרבה ההפתעה, בלייקווד הליטאית.

האדמו"ר מחזיק במפעל גדול של עזרה לזולת, המחלק קמחא דפסחא לכאלף משפחות.

בשנים האחרונות הקימה חסידות אלכסנדר-ארה"ב שלושה בתי מדרשות, כשהוותיק, במרכז רחוב חזון איש בבני ברק, הוא המוקד המרכזי של החסידות בארץ. לצד זאת, פעיל גם בית כנסת באשדוד.

החסידות בארץ מונה כחמישים משפחות.

מקורבי הרבי מספרים לי על יהודי שמשיל מעליו את כל גינוני האדמורו"ת, והולך בגפו לבתי חולים ולבתי סוהר ברחבי ארצות הברית בכדי לסייע ולגמול חסדים בגופו ובממונו.

האדמו"ר מבקר בימים אלו בארץ ישראל, לרגל שמחת נישואין של אחד מחסידיו.
































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}