כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

חלמתם על בית שמש? תמשיכו לחלום...

המכרזים לרמת בית שמש ג' יצאו לדרכם, וההצעות למכרז הופקדו בידי משרד השיכון, ויפתחו בעוד כשבוע וחצי • הערכות: הקבלנים הציעו מחירים גבוהים, וגנזו את חלום הדיור המוזל וקבוצות הרכישה

סיור הקבלנים בבית שמש. צילום: הגולש מבט
סיור הקבלנים בבית שמש. צילום: הגולש מבט

בעוד ראשי קבוצות הרכישה והקבלנים, שהגישו את הצעותיהם למכרזים על קרקעות רמת בית שמש ג' כוססים ציפורניים בעצבנות, ומחכים לפתיחת תיבת המכרז, ולהכרזת משרד השיכון על הזוכים המאושרים שיתחילו בשיווק מאסיבי, חושף עיתון 'המודיע' כי מפת הזוכים הולכת ומתבהרת עוד בטרם ההכרזה הרשמית.

מתברר כי הבאזז אותם יצרו קבוצות הרכישה נתנו שקט לקבלנים וציידי קרקעות, שתימחרו לעצמם את מחירי הקרקע, ואת עלויות הבניה, והגיעו למסקנה כי ניתן להציג הצעות גבוהות בהרבה, ואף לזכות.

הללו, מתחת לפני השטח, מלאו את תיבת המכרז בהצעות גבוהות בהרבה מקבוצות הרכישה החרדיות, ולכשיפתחו תיבות המכרז, יופתעו כמה מארגני קבוצות, מההפסד הצורב.

האם זהו סוף פסוק לחלום הדיור המוזל ברמת בית שמש?, כלל לא בטוח. גם אם קבלן מקצועי יזכה במכרז, יש סיכוי גדול שהוא יעשה הכל על מנת לסגור עם קבוצת רכישה קיימת. החיסכון בשיווק הפרויקט, ובכך שהוא מקבל את כל הכסף מראש, יביאו קבלנים רבים בריצה אל קבוצות הרכישה, ויתנו מחירים זולים מהמקובל בשוק.

יש הטוענים כי התחרות שתיווצר בין הקבלנים הזוכים אף יורידו את המחיר, ממה שמסגולת קבוצת רכישה לתת. יתירה מכך, גם איכויות הבניה, והסיכומים עליהם ניתן להגיע עם הקבלנים, משרתים את קהל הקונים, והללו יעשו הכל ללכת לקראת מאסת הלקוחות.

לעומתם, מומחי נדל"ן אחרים מעריכים כי הביקושים הגבוהים שיש בשוק לדירות, יביאו להאמרת המחיר על הדירות ברמת בית שמש, ויגנזו את החלום שכה רבים ציפו לו.

יצוין, כי המידע אותו מפרסם עיתון המודיע, מגיע מספקולציות ושמועות שלא בטוח שיש להם אחיזה אמיתית במציאות, את התשובות האמיתיות לזוכי המכרז, נדע רק לאחר שיפתחו תיבות המכרזים, ומשרד השיכון יפרסם באופן סופי את שמות הזוכים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}