כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

איך פרה מימי הגמ' מקבלת כותרת ראשית?

מלבד עשרות אלפי המאזינים לשיעורו של הגר"ע יוסף, החפצים להתחזק בתורה וביראת שמיים, מאזינים לשיעור, קבוצת עיתונאים חסרי דעת • והפעם, שיעור: איך מצליחים העיתונאים להוציא דברים מהקשרם?

איך פרה מימי הגמ' מקבלת כותרת ראשית?
אהוביאל סבן

שיעורו השבועי של הגר"ע יוסף, הפך מזמן, לפרה מניבת כותרות. כל עיתונאי מתחיל יודע, כי במוצאי שבת, הוא צריך לפתוח את אחד מהערוצים בהם משודרת דרשתו של הרב, ולתת לעורך המחכה לליטרת הבשר של שנאת חרדים, את מנתו.

לאף עיתונאי לא מפריע הוצאת דברים מהקשרם שנעשים לדברי הגר"ע. היצר להביא את תמונתו של הרב, המורך דרך למאות אלפים, עם ציטוט מפחיד, גוברת ככל הנראה על שיקולי האתיקה המקצועית.

היום (א') בבוקר, פורסם בתקשורת החילונית, כי הגר"ע אמר בדרשתו: "מי שמחלל שבת גרוע מבהמה". אתר 'בחדרי חרדים' לקח את תמליל השיחה לידיו, ובדק באיזה קונטקסט נאמרו הדברים, אם בכלל. התוצאה לפניכם:

הגר"ע דיבר בדרשתו, על הלכות שביתה בשבת. במהלך הדרשה הביא הרב את ספורו של רבי יוחנן בן תורתא, ועל פרותיו ששמרו שבת. בהערת אגב, אמר הרב בצער, כי מחללי שבת הם גרועים מבהמות, שאפילו בהמותיו של רבי יוחנן בן תורתא הבינו שלא מחללים שבת.

ואז סיפר את הסיפור שרבי יוחנן בן תורתא, ראה אצל שור שקנה מהיהודי שסירב לעבוד בשבת, משהובא בעל השור הקודם שהיה יהודי, למקום, ולחש באוזני השור כי משנמכר לגוי אינו צריך להמשיך לשבות בשבת, קןם השור על רגליו והחל לעבוד, ר' יוחנן בן תורתא שראה זאת התפעל והתגייר.

"אם שור יודע שאסור לעבוד בשבת, יהודי לא יודע?, הם יותר גרועים מבהמה?", שאל הגר"ע בצער, שאלה שהפכה לכותרת מרושעת בעיתונות החילונית.

בהמשך השיעור נגע הרב בדברים אקוטאליים בהלכות שבות. כשהוא מזכיר את השאלות האקטואליות: האם מותר להפעיל מכונת כביסה סמוך לשבת כדי שתעבוד בשבת, בשביל חייל הנזקק לבגדים מיד בצאת השבת כדי שישוב מיד לבסיסו? ומה הדין בהפעלת מזכירה אלקטרונית בשבת, המקבלת את ההודעות במשך השבת, ועוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}