כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אטיאס: דואג לכולם, אבל החרדים בתת-תנאים

שר השיכון והבינוי אריאל אטיאס ל'גלובס': "מעשיי יוכיחו שאני דואג לכולם, לא רק לחרדים", אבל החרדים חיים בתת-תנאים. "עשר שנים לא דאגו להם" • ב-2010 נוציא 35,000 דירות למכרז

זוג צעיר עם שני ילדים חי במחסן של 17 מ"ר בבני ברק. השר אריאל אטיאס
זוג צעיר עם שני ילדים חי במחסן של 17 מ"ר בבני ברק. השר אריאל אטיאס

"אני לא מנסה להתחמק - אני נבחרתי לכנסת ולמשרד השיכון בשליחות הרב עובדיה יוסף ומצביעי ש"ס. אני חייב לדאוג לכלל האזרחים וגם למצוקת הדיור של החרדים. ישבו במשרד הזה אנשים שיכלו להשפיע, אבל עשר שנים לא תכננו ולא בנו לחרדים. תשאל אותם איך זה קרה. יש כ-5,000 חתונות בקרב הציבור החרדי כל שנה, והחרדים צריכים דירות באזורים נפרדים, כדי למנוע חיכוכים עם החילונים. זה טוב גם לחילונים וגם לחרדים.

"החרדים עוברים לגור בשכונת קריית יובל בירושלים כי אין להם איפה לגור, כי חסרות עשרות אלפי יחידות דיור לחרדים. אם זוג צעיר עם שני ילדים חי במחסן של 17 מ"ר בבני ברק זו לא רק מצוקת דיור, זה תת-תנאים. וזה לא בגלל שאין להם כסף, זה משום שאין להם דירות. מעשיי יוכיחו שאני דואג לכולם, לא רק לחרדים, ולראייה המכרזים ששחררנו לאחרונה ליותר מ-2,200 יחידות במגזרי המיעוטים".

במילים אלו עונה שר השיכון, אריאל אטיאס, לכתב העיתון 'גלובס', המנסה לשייך לו ולפרויקט הוזלת מחירי הדירות בישראל צבע עדתי ומגזרי.

בראיון רחב יריעה פורש אטיאס את משנתו בנושאי נדל"ן שעל הפרק, ומבהיר איך אחת ולתמיד, הוא מתכוון להשליט סדר בתחומים שונים שתחת שליטתו, שהיו כר פורה לבירוקרטיה וסחבת ממשלתית.

אטיאס, שבתום שנה ראשונה לכהונתו שחרר רק כ-3,000 יחידות דיור יותר ממספר הדירות שהוצאו למכרז בשנה הקודמת, מתחייב להוציא למכרז בשנת 2010 כ-35,000 יחידות דיור.

מלבד הפתרונות שבאחריות משרדו, שוטח אטיאס את מררתו כנגד ראשי הערים, בעיקר מאיזור המרכז, העושים כל שלאל ידם כדי לא לאפשר בניה זולה בתחומם. "יש ראשי ערים שמשתמשים בתקציבי הפיתוח בתור קופה קטנה, דרכה הם מסדרים את כל הבעיות של העירייה", מאשים אטיאס וחורץ: "לא ניתן לזה להמשיך ככה".

והוא גם נותן את הכתובת, למי שהמפתחות באמת בידיים שלו. "בנימין נתניהו רוצה, אבל אם הוא היה מאוד רוצה, היה שינוי מיידי במחירים. יש לו את הכוח לעשות את השינוי המיידי. אם ראש הממשלה ושר האוצר רוצים להשפיע מיד על זוגות צעירים, אפשר במכה אחת להוריד את מחירי הדירות על ידי פטור ממע"מ על דירה באזורי עדיפות לאומית, או השתתפות בתשלומי המשכנתא, אם חוששים שפטור ממע"מ רק יזרום לכיס הקבלנים שלא ישנו את המחירים".

אז למה זה לא קורה? נשאל השר, והוא משיב: "ישבנו עם אגף התקציבים ואמרו לנו שלא רוצים לגעת בביקושים, שאם נעניק תמריצים שוב כולם ינהרו לקנות דירות. אבל אני מנסה להפעיל את השפעתי על ראש הממשלה, שסומך עלי ונותן לי גיבוי, על מנת לקבל תמריצים ולכך תהיה השפעה דרמטית".

קישורים:
מקור: גלובס
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}