כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הפרקליטות מודה: התייחסנו לשמאל ולא לימין

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, שי ניצן, הודה בדיוני ועדת החוץ והביטחון: הפרקליטות מתייחסת לתלונות ארגוני שמאל ולא לתלונות ארגוני ימין • האם בעקבות הגילוי ישתנה המצב? ספק רב

אפליה שמאלנית. היועץ המשפטי
אפליה שמאלנית. היועץ המשפטי

אתר ערוץ 7 מפנה בסוף השבוע זרקור רב עוצמה, המאיר באור לא נעים את עבודת הפרקליטות ואת הדעות המדריכות אותה. לפי האתר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, שי ניצן, הודה בשבוע שעבר, כי פרקליטות המדינה התייחסה במהלך השנים לתלונות ארגוני זכויות אדם מן השמאל, בעוד שתלונות מצד ארגונים זהים, המזוהים עם הימין, זכו להתעלמות.

בספטמבר 1998 ביטלה הממשלה את סמכותו של צוות אכיפת החוק ביו"ש, ושל צוות משפטנים במשרד המשפטים שהתכנס לעסוק בנושא אכיפת החוק על המתיישבים. אלא שמתברר שהחלטות לחוד ומעשים לחוד, וכי יש אנשים שיודעים יותר טוב מן הממשלה מה עליהם לעשות.

על פי עדויות, המשיך הצוות להתכנס, גם לאחר שההחלטה על ביטולו הועברה, והמשיך לעסוק במה שעסק קודם לכן - באכיפה מסיבית כנגד המתיישבים.

בדיון שהתקיים בועדת החוץ והביטחון, הודה ניצן כי הצוות עסק במרבית דיוניו, בדרכים להחמרת האכיפה על המתנחלים והצרת צעדיהם. עוד הודה ניצן, כי במהלך השנים לא התייחסה הפרקליטות לתלונות ארגוני ימין על הפרת זכויות אדם כנגד המתנחלים, בעוד שהיא יחסה משקל רב לתלונות דומות מטעם ארגוני שמאל.

האם בעקבות הגילוי ישתנה המצב? ספק רב.

יו"ר ארגון זכויות האדם ביו"ש, אורית סטרוק, סיפרה כי פניה קודמת למבקר המדינה בנידון, נענתה בעלבונות מצד משרד המשפטים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}