כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הענק מן המזרח מתעורר: סין היצואנית הגדולה בעולם

עוד צעד בדרך לפסגה: כלכלת סין מראה סימנים ברורים של יציאה מהמשבר, כשבדרך היא קוטפת מגרמניה את תואר היצואנית הגדולה בעולם • כלכלנים: נתוני הייצוא מלמדים על יציאה מהשפל

דגל סין
דגל סין

הענק הסיני מתעורר - ובגדול. כולם מדברים עליו, שומעים עליו, אומרים שהוא הדבר הגדול הבא, אבל הוא כבר כאן. השוק הסיני התעורר ועושה את דרכו היישר לצמרת העולם.

המדינה הגדולה בעולם, בדרכה להיות המעצמה מספר אחת בעולם: לראשונה הפכה סין השנה ליצואנית הגדולה בעולם ועקפה את גרמניה שהחזיקה בתואר עד כה.

מנתוני הייצוא שפרסמה סין עולה, כי בחודש דצמבר זינק הייצוא הסיני ב-17 אחוזים, כשהוא מסתכם ב-2009 במעל 1.20 טריליון דולר. הייצוא הגרמני הסתכם, לפי התחזיות, רק ב 1.17 טריליון דולר.

"זו הייתה רק שאלה של זמן לפני שנאבד את כתר המובילה בייצוא", נמסר נוגות ממשרד הסחר הגרמני. כשלעומתם מסרו נציגי סין: "הייצוא הסיני יצא באופן סופי מהשפל אליו נקלע".

סטטוס היצואנית הגדולה בעולם, אינו רק סמל סטטוס, אלא מהווה עדות של ממש להתאוששות הענק מן המזרח מהמשבר הכלכלי, אליו שקעה המדינה יחד עם כלכלות מדינות המערב, בשנה שעברה, ומשקף את יכולת העמידות של הכלכלה הסינית ואת יכולות התחרות שלה בשווקים העולמיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}