כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אני בוכה וזועק: הרצחת וגם ירשת?! • ראיון

הקמפיין לטיהור שמו של אליאור חן החל, וראשי הקמפיין טוענים: לאף אחד אין תלונות כלפי חן • בעקבות הפרסומים, אומר אבי הילדים שחוו התעללות: "איש לא דיבר איתי. השקר ינקום בהם"

אליאור חן בשדה התעופה, לאחר הסגרתו. צילום: פלאש90
אליאור חן בשדה התעופה, לאחר הסגרתו. צילום: פלאש90



"אין שום בסיס שקושר את אליאור חן למעשים המיוחסים" - זו הכותרת שעשרות אלפי חרדים נתקלו בה הבוקר. מעל גבי פרוספקטים ענקיים, נמרחה כתבה שלמה, שפורסמה במקור בשבועון חרדי שהסכים לארח מעל דפיו את יריית הפתיחה של קמפיין טיהור השם של מי שנחשד בביצוע מעשים אכזריים בילדים חסרי ישע.

יצא לדרך: קמפיין לטובת אליאור חן • חשיפה

ככל שחולף הזמן, כך הולכת ומסתעפת פרשיית אליאור חן. בסוף השבוע שעבר נחשף באתר 'בחדרי חרדים' כי קבוצת עסקנים, מהארץ ומחו"ל, החליטה לטהר את שמו של חן, ובכל מחיר. זה התחיל בראיון לאחד השבועונים, שהיה היחיד שהסכים לתת במה לדברים, והמשיך בקמפיין מסיבי מעל גבי לוחות המודעות בכל ריכוז חרדי.

הפרשה הזו החלה כפרשיה שזעזעה את הציבור החרדי כולו בארץ ובחו"ל. עדויות מסמרי שער פורסמו בכלי התקשורת, וקשרו את מי שהציג את עצמו כ'רב' וכמקובל, למעשי התעללות מזוויעים בילדים, כביכול בשם עשיית 'תיקון' לנשמתם.

ההוקעה היתה מוחלטת. התגובות הנזעמות גרמו לכך שהציבור החרדי כולו התנער מהאיש.

התמונות היו מזעזעות. כמעט ולא ניתן היה לעכל אותם. ילד שוכב במצב צמח, הילד השני כולו עם כוויות בכל חלקי גופו, האמא שנישאה בשנית לאליאור חן - כל אלה חברו יחדיו לכדי כתב אישום ציבורי חמור. מעשי הזוועה שהתגלו מיום ליום, הביאו לכך שהקונצנזוס החרדי גינה את אליאור חן ואת חבורתו התימהונית וההזויה.

עד ש'קבוצת התמיכה' באליאור חן יצאה לדרכה בשבוע האחרון, וניסתה ליצור בקיעים בחומות ההתנערות החרדית מהאיש וממעשיו המזעזעים לכאורה.

קמפיין תקשורתי שיצא הבוקר (א) לרחובות, כולל פלייארים, חוברות ומודעות רחוב, התומכים באליאור חן.

מי שעומד בראש קבוצת התמיכה בחן, הוא הרב שמואל יונגר, רב בס. פאולו שבברזיל, שלמעשה קיבל שיחת טלפון מהרב יוחנן וואזנר מטורונטו, במהלכה ביקש הרב וואזנר להסתיר את אליאור חן.

במשך חודשים ארוכים הצליח הרב יונגר להסתיר את חן בס. פאולו ודאג לו למקום מבטחים. הוא גם שכר עבורו עורך דין, בסכום של 50 אלף דולר, והגן עליו בכל כוחו. הרב יונגר טען כי בדק וראה שמדובר באברך עובד השם שלא יכול להזיק לזבוב. "בעל השגות", כלשונו.

אלא שלמרבה האירוניה, כל הניסיונות מצד אנשי חן לטהר את שמו באמצעות החתמת רבנים עלו בתוהו. הם סבבו מרב לרב ומגדול בתורה אחד למשנהו וניסו למכור את ה'סחורה'. איש לא קנה אותה. רבנים העדיפו שלא להתערב ולא לקנות את ניסיונות טיהור השם של אחד האנשים שבמעשיו הביא להשחרת פניו של הציבור החרדי.

אבל כפי שנחשף באתר 'בחדרי חרדים' ביום חמישי האחרון, לאחרונה חלה התפתחות חדשה ומעניינת: האדמו"ר מסטריקוב, המוכר כאחד מגדולי האדמו"רים בבני ברק, ולו מאות מעריצים וחסידים, הודיע על תמיכתו באליאור חן ואמר כי הוא משוכנע בחפותו.

גם המשפיע הרב רומפלר, המוסר שיחות מוסר בירושלים ורבים שומעים את לקחו, הצטרף למאבק לטיהור שמו של חן. השניים הצטרפו למובילי המאבק הוותיקים - הרב יונגער מברזיל וחתנו ר' יהודה לב (לעוו), מעסקני לונדון. גם מזכיר העדה החרדית, הרב יצחק וייס, היה בתומכים.

מאבקם של תומכיו חן החל בלחצים כבדים על הרב פאדווא, גאב"ד לונדון, שיצרף את חתימתו למנשר התומך בחן. זה המשיך בקמפיין מתוקשר שנפתח בסוף השבוע, ובמסגרתו התראיין לב לשבועון כלשהו והציג את משנתו.

"אף אחד לא שמע את דעתי"

כפולת העמודים שעליה התקיים הראיון, הודפסה הבוקר ברבבות עותקים. הפלאיירים הופצו בכל ריכוז חרדי, וקוממו רבים.

הראיון האמור הכעיס אנשים רבים. מה שהכעיס באותו ראיון, הוא הניסיון להטיל את האשמה על ד', אביהם של הילדים. לב טען בראיון, כי ילדיו של ד' נזרקו ממוסדות כאלו ואחרים, וכי אליאור חן ביקש להצילם. "הרצחת וגם ירשת?!", אומרים מקורביו של ד' בכאב רב.

"הגענו לכל בעלי העדויות, ומתברר שלאף אחד אין עדות אישית. כולם ניזונים מכלי התקשורת", האשים לב בראיון.

'בחדרי חרדים', בשיתוף עם קו המידע 'הכול בקול', קיים ראיון עם ד', אביהם של הילדים, בכדי לשמוע את דעתו על הקמפיין המתוקשר ולעמת אותו עם טענותיו של לב.

• בטח גם קראת או שמעת על האשמות שמטיח בך העסקן הרב יהודה לב מלונדון. לא די בכך שיש לך ילד צמח ואשתך לא איתך, יש לך ילד עם כוויות חמורות, אין לך כסף לרופאים ולכלכל את המשפחה - עוד מאשימים אותך, בנוסף לכל הצרות, שאתה הוא האשם ואליאור הוא הצדיק. איך אתה מגיב על זה?

"אני מצטער מאוד שיהודה לב לא שאל את האבא. למה שלא יבוא אליי? אם יש לו כמות של כסף, שיבוא, שידבר עם הילדים ויחקור אותם מה שהוא רוצה. לא שמעתי אף אחד שבא לשמוע את דעתי או את הילדים. אם זה בן אדם שיכול להציג את עצמו צדיק, אברך נושא חן - גם דואג ואחיתופל היו ראשי סנהדרין והם בין האנשים שאין להם עולם הבא".

• אתה אומר שגם יהודה לב, העסקן שאומר 'חקרנו דרישה אחר דרישה, בירור אחרי בירור' - לא דיבר איתך אפילו?

"הוא דיבר איתי? עם הילדים? עם הבת שלי? עם הילדים הקטנים שמשיחים לפי תומם? ילד בן 6 יכול לספר סיפורים ככה... תשאל אותו שתי וערב ותראה מה הוא יענה לך.

"אבל הדברים כבר נמסרו במשטרה. זה כבר מעבר לענין שלהם. הם יכולים לעשות מה שהם רוצים. חבל שהם עולים על סולם, שאנשים חפים מפשע סובלים אחר כך בגלל שיש אחד רשע כזה שמנסים לנקות את ידיו".

• למעט האדמו"ר מסטריקוב, המכנה המשותף לרוב הרבנים והדיינים שמשתתפים בקמפיין הזה, הוא השתייכותם לסאטמר והתנגדותם ל'ציונים'. למה שילכו אנשים כאלו ויעזרו לאליאור חן שמזוהה יותר עם חוגי כהנא?

"אני זוכר שהוא לקח אותי למוזיאון בתל אביב, של יאיר שטרן. הוא רחוק מלהיות חלק מסאטמר. אצלי בסלון יש תמונה של ר' יואל מסאטמר. זה לא הענין סאטמר או לא סאטמר. יש לי טענה אחת: למה שבן אדם לא יחקור קודם ויחפש אחר האמת. הרצחת וגם ירשת? ואחר כך אתה מכפיש? שיבואו לשכונה, שידברו עם השכנים, שידברו עם הבנים שהיו בחיידר עם הילדים וישאלו אם הילדים שלי היו רשעים. למה להכפיש?!".

"השקר ינקום בהם"

• יצא לך לדבר עם אחד מהאנשים שמובילים את הקמפיין הזה?

"לא. אם מישהו רוצה לדעת שיבוא חופשי. הוא יכול לדבר עם האשה והילדים".

• בשבוע שעבר היה מחזה הזוי: שני רכבי 'וואן' גדולים מגיעים, ומהם יוצאים שני אנשים אזוקים: אשתך לשעבר ואליאור חן, יצאו מהוונים, שחנו בפתח בית הדין הרבני. אשתך רוצה לדרוש ממנו גט, והוא אומר: לא נישאתי לה, לא היו דברים מעולם. בית הדין לא הצליח לשכנע אותו לתת גט. הרב יונגער וחתנו טוענים שלא היה שום דבר, כי בסך הכול היו שני עדים שסעדו איתו במירון, והחליטו שזו היתה מסיבת שבע ברכות.

"היו כמה בחורים שהיו בקידושין ובחופה ובמקומות אחרים", מוחה בעלה לשעבר. "ממתי אשה מצד עצמה תאסור את עצמה? הרי היא רוצה לחזור אלי, לאחר שהתעוררה מהכישוף שעשו עליה. כל חייה הרוסים והיא יודעת מה היא רוצה. היא היתה יכולה לשקר. למה לה לאסור את עצמה? חוץ מזה יש גם עדים אחרים. יצא שם. הרי יש קול של קידושין".

• זה מה שאמרו לו בבית הדין הרבני: גם במידה ולא נישאת לה, תן לה גט. הוא סירב.

"הוא מורכב בכל השטויות שלו".

• בראיון נטען כי הבן הגדול שהוא למעשה נושר, הוא או האבא עשו את הבלאגן הזה. כלומר, אתם אלו שעשיתם את הילד צמח.

"א-נ-י-?-?-? ה-י-ל-ד-?-?-? הכל שקר וכזב. השם יודע את האמת, בעיני השם שקר ואמת זה מה שחשוב".

• האם אתה מוחל לאנשים שמובילים את הקמפיין הזה?

"אני מקוה לטוב לכל עם ישראל. הכי חשוב שאנשים שחיים בשקר יגיעו לאמת. הרחמנות הכי גדולה היא על האנשים שחיים בשקר. לאנשים אלו אני מאחל שיגיעו לאמת, ואלו שדבקים בשקר, השקר בעצם ייתן להם את עונשם".

• אתה מתכונן בשבוע הקרוב לנסות ולהכנס לאדמו"רים שתומכים בקמפיין הזה ולהגיד להם אני האיש שבי זה נעשה?

"מי שמחפש אחר האמת צריך לבוא אלי. אתה הראשון להגיד לי שיש אדמו"ר שתומך בהם. לא ידעתי שיש אדמו"רים שתומכים בהם".

• עברת טראומה לא פשוטה. איך אתה שורד מבחינה נפשית וכלכלית?

"חסדי השם בכל עניין. האיש הרשע הזה רצה להרוג אותי. ממש הבור שכרה בשבילי הוא נפל בו. דוד המלך כבר סלל את הדרך לפני בתהילים, בזה אני מנסה להתחזק וזה אני גם מנסה לעשות: שהילדים יילכו בדרכים ישרות אחרי מה שהם עברו, ושעיניהם יהיו תלויות למעלה תמיד. לראות את השם יתברך בכל ענין ועניין, ולהתחזק באמונה ובטחון שכל דבר יהיה לטובה".



"הכל בקול" – קו המידע הפופולארי 052-999-66-00


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}