כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ח"כ מוחמד ברכה נוסע לאושוויץ

הח"כ הערבי ויו"ר סיעת חד"ש, מוחמד ברכה, הודיע כי ישתתף במשלחת הכנסת לאושוויץ-בירקנאו לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה • ברכה: הכחשת השואה פוגעת בפלסטינים

תראו מי בא. אושוויץ
תראו מי בא. אושוויץ

למשלחת חברי הכנסת, היוצאת בעוד שבועיים לפולין, יצטרף חבר מפתיע: ח"כ מוחמד ברכה הודיע על כוונתו להצטרף למשלחת, העתידה להשתתף בטקס לציון יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, שיערך באתר מחנה ההשמדה אושוויץ.

"דווקא אנחנו הפלסטינים, יכולים וצריכים להתחבר עם הכאב היהודי וזיכרון השואה", אמר הח"כ הערבי לאתר nrg.

הצטרפותו של ברכה באה בעקבות בקשה של יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין. ברכה עתיד להצטרף לצעדה שתצעד במסלול בין מחנה הריכוז לאתר המשרפות במחנה בירקנאו. בסיום המצעד יתקיים טקס תפילה וזיכרון באתר.

אין זו הפעם הראשונה בה ישתתפו ח"כים ערבים במשלחות לפולין. ב-2002 השתתף ח"כ לשעבר תופיק חטיב, שכיהן בכנסת מטעם סיעת רע"מ במצעד, וב-1996 השתתף בו ח"כ נוואף מסלחה, חבר כנסת מטעם מפלגת העבודה.

ברכה ניצל את ההזדמנות לתקוף את נשיא איראן: "הכחשת שואה היא דבר בזוי. אין משהו נמוך מכך, ואם מישהו עושה זאת בשם הפלסטינים הוא פוגע קודם כל בעם הפלסטיני".

עוד אמר ברכה: "הדעה שלי על פשעי ישראל ידועה ומושמעת, איך מעשי ישראל אינם דומים כלל למעשי הנאצים. האידיאולוגיה הנאצית היא רצחנית ונפשעת ויש לעמוד באופן חד משמעי נגד פשעיה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}