כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בתי הדין הרבניים מצטרפים לשביתה של עובדי לשכת התעסוקה

שביתת לשכת עובדי התעסוקה ורשות המסים גוררת שביתות ההזדהות, שיוזם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, בתקווה לגרום ללחץ על אנשי האוצר • היום מצטרפים לשביתה עובדי בתי הדין הרבניים

כאן שביתה. בית הדין הרבני בתל אביב
כאן שביתה. בית הדין הרבני בתל אביב צילום: ארכיון

בתי הדין הרבניים מצטרפים לשביתה של עובדי לשכת התעסוקה ורשות המסים. מסתבר שיו"ר ההסתדרות, עופר עיני, חושב כי מה שלא הולך בכוח, יילך בעוד יותר כוח, והוא ממשיך בהשבתת שירותים במשק, החיוניים לחיי היומיום של האזרח הקטן, כאמצעי לחץ על האוצר והממשלה, בדרך להשגת מטרותיו.

עובדי לשכות התעסוקה שובתים מאמצע השבוע שעבר, כשגם היום לא יוכלו דורשי העבודה לקבל הפניות למשרות פנויות או להגיש בקשות לקבלת דמי אבטלה.

ביום א' הצטרפו לשביתה גם עובדי רשות המסים, אשר כאות הזדהות עם עובדי לשכות התעסוקה, סגרו את משרדיהם ומנעו את שירותיהם מן האזרחים.

היום מצטרפים לשביתה גם עובדי בתי הדין הרבניים, שהחל מ-8:30 בבוקר ימנעו את שירותיהם מהזקוקים להם, עד 13:30 בצהריים.

סיבת השביתה היא דרישת העובדים להסדר עבודה קיבוצי חדש, נושא המצוי במשא ומתן מתקדם מול האוצר. העובדים דורשים לחתום על ההסכם לפני הרחבתה של תוכנית ויסקונסין לכל איזורי הארץ, בשל החשש כי תנאיהם יורעו עם מעברם של עשרות אלפי מובטלים להשמה דרך חברות פרטיות, הצפויות להפעיל את התוכנית ברחבי הארץ.

באוצר אמרו בסוף השבוע: "להסתדרות ידועה עמדתנו, ולפיה מתן הסכמה מצד עובדי שירות התעסוקה להרחבת הפריסה של 'אורות לתעסוקה', היא תנאי לחתימת ההסכם הקיבוצי". מנגד, הבהירו בהסתדרות, כי יש לחתום על ההסכם בלי קשר לשאלת הרחבתה של תוכנית זו.

שביתה נוספת, הנכנסת היום לשבוע החמישי שלה, היא שביתת עובדי רשות המים השובתים גם הם בדרישה להסכם שכר חדש ובדרישה להעלאת שכר, למרות ששכרם גם כך גבוה מהממוצע במשק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}