כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

סוף סוף: דמי קבורה ישללו ממחבלים

הכנסת תיקנה בחקיקה: הביטוח הלאומי לא יחוייב להעניק דמי קבורה למשפחות מחבלים שמתו בפיגועים • יוזמת החוק, ח"כ מירי רגב: "מי שהחליט לפגוע בחפים מפשע לא ייתכן שיקבל פרס מהמדינה"

מחבלים. ימותו לבד
מחבלים. ימותו לבד

הכנסת תיקנה בחקיקה את אחד האבסורדים המקוממים ביותר שניתן להעלות על הדעת, שהתקיים במשך שנים במדינת ישראל. על פי חוק הביטוח הלאומי, מחויבת המדינה בהשתתפות בדמי קבורת אזרחי המדינה ההולכים לעולמם. עד אמש, כלל החוק גם את אלו שהלכו לעולמם בעודם מבצעים פיגועי טרור כנגד אזרחי המדינה.

המציאות המקוממת הזו, שבה לשר הרווחה אין סמכות לשלול, ולו ממבצעי רצח המונים נתעב, את דמי הקבורה, הביאה את חברת הכנסת מירי רגב מהליכוד להגיש הצעת חוק - שאמש (ב) עברה בקריאה שניה ושלישית במליאה - שתשלול ממפגעים את דמי הקבורה.

התיקון לחוק מוסיף את שלילת דמי הקבורה, להטבות הנשללות זה מכבר ממשפחות המפגעים, כקצבת זקנה וקצבת נכות, מבן זוגו או ילדיו של מחבלים.

לאחר ההצבעה אמש אמרה רגב: "מי שביצע פיגוע טרור צריך לקבור ולא לתת לו פרסים כי אחרת השלב הבא יהיה מתן מענקי עידוד למפגעים. אני מקווה שמהיום נעשה את השינוי הדרוש והטרוריסטים לא יקברו עוד על חשבוננו. מי שהחליט לפגוע בחפים מפשע לא ייתכן שמשפחתו תקבל על כך פרס מהמדינה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}