כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מוזס 'נדנד' לברקת, וקיבל 5 מיליון ש"ח

לאחר סדרה של מכתבים ופניות חוזרות ונשנות, הודיע היום ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת: "לבקשת מוזס הקציתי 5 מליון ₪ לתכנון מהיר של כיתות לימוד למגזר החרדי" • אז מי אמר שברקת עוין?

ביקש וקיבל. ח"כ מוזס
ביקש וקיבל. ח"כ מוזס

מי אמר שניר ברקת רודף את הציבור החרדי?

הנה דברים שברקת עצמו אמר: "בעקבות פניית מוזס וטענתו לפיה משרד החינוך אינו מתקצב בינוי כיתות לימוד למגזר החרדי בירושלים בשל העדר תיכנון עירוני, החלטתי להקצות 5 מליון ₪ לתכנון מהיר ומיידי לבינוי 1,137 כיתות החסרות למגזר החרדי בירושלים".

כך ולא אחרת, בישר היום ראש העיר ירושלים מר ניר ברקת ליו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת, ח"כ מנחם לייזר מוזס במהלך כנס היסוד של השדולה למען ירושלים רבתי.

כזכור, לפני כחודשיים ביקש ח"כ מוזס את התייחסות שר החינוך לעניין בינוי כיתות לימוד למגזר החרדי בירושלים וזאת לאחר שבדיון שקיימה ועדת החינוך על נושא החינוך בירושלים חשף ראש העיר מר ניר ברקת כי בירושלים חסרים למגזר החרדי למעלה מ 1,000 כיתות לימוד.

"ראש עיריית ירושלים דיווח בוועדת החינוך בתאריך 19 במאי כי בירושלים מחסור של 1,137 כיתות תקניות במגזר החרדי. מה עושה משרד החינוך על מנת לסגור את הפער הנדרש?", שאל ח"כ מוזס את שר החינוך.

שר החינוך השיב כי "מנהל הפיתוח במשרד החינוך פנה לעיריית ירושלים וביקש להגיש לו תכנית מסודרת בה יוגדרו צרכי הבינוי של כיתות לימוד תקניות במגזר החרדי על פי שכונות.

"מנהל המינהל, יגאל צרפתי, הביא לידיעתי כי עד כה לא התקבלה תכנית כזאת. משרד החינוך העביר לעיריית ירושלים פרוגראמות לתכנון עבור בניית 120 כיתות במגזר החרדי בשנה האחרונה. צריך לזכור כי המשרד מתקצב אך ורק פרויקטים שהתכנון האדריכלי שלהם שאושר על ידי אנשי המקצוע. הואיל והתכנון המבוקש טרם הוגש עד כה למשרד כנדרש, אין באפשרותנו כרגע לממן את בניית הכיתות".

ח"כ מוזס, שנדהם מתשובת השר, הפנה אותה מיידית אל ראש העיר ירושלים, אל סגנו ואל בכירים נוספים בעיריה וביקש לקבל בהקדם את התייחסותם לעיקוב הנוראי בהגשת הבקשות המונע את פתרון מצוקת כיתות הלימוד. "אבקש לקבל תגובת העירייה לדברי השר, כדי שנדע לכלכל צעדנו" אמר אז מוזס.

ואכן, ראש העיר ניר ברקת הרים את הכפפה ולאחר קריאת הנתונים בישר היום במהלך כנס היסוד של השדולה לירושלים רבתי כי הקציב 5 מליון ₪ לתיכנון מהיר של כיתות הלימוד כדי לזרז את סגירת הפער הנוראי של המחסור בכיתות לימוד במגזר החרדי.

כאמור, תשובתו ניתנה לאחר שאלת ח"כ הרב מוזס כיצד בכוונתו ל"הצעיר" את העיר והאם מצוקת החינוך החרדי והמחסור בכיתות לימוד מונחת על שולחנו.

ויש גם הבטחה: ראש העיר הבטיח למוזס כי יפעל בכל דרך שהיא להסיר מהעיר ירושלים את חרפת הלימוד הבלתי נסבל בקרוונים ובכיתות לא תקניות.

היעמוד ברקת בהבטחתו? את זה ימים יגידו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}