כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגר"י מצגר הציג פתרון טכנולוגי, ועורר זעם בהתבטאות על "הקופאית הרוסיה"

הרב הראשי לישראל, הגר"י מצגר, הציג בכנס רבנים חידוש טכנולוגי, שימנע מכירת חמץ בשוגג ברשתות השיווק, אבל אמירה שנתפסה במגזר הרוסי כפוגענית ומזלזלת גנבה את ה'פוקוס' ועוררה סערה

לא מתנצל. הרב מצגר
לא מתנצל. הרב מצגר

הרב הראשי לישראל, הגר"י מצגר, הציג בכנס הרבנים הבינלאומי פיתוח חדש, פרי יצירתו של צעיר דתי, שתזהה ברקודים של מוצרי חמץ, שיועברו בקופות המרכולים והרשתות בחג הפסח - ולא תאפשר את קנייתם.

הרב, שרצה להבהיר את נחיצות התוכנה, גם לבתי עסק השומרים על מצוות החג, ואינם מוכרים חמץ אמר: "הרוסיה, שהיא בדרך כלל הפקידה שיושבת ליד הקופה, רושמת כל מוצר, ויהודים שהם לא
שומרי תורה ומצות לוקחים את החמץ ורוכשים אותו".

חברי הכנסת ואישי ציבור מן המגזר הרוסי, הביעו תרעומת רבה על דברי הרב הראשי. חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי אמרה: "הרב מצגר כשל בלשונו ואפשר רק להצטער על כך, הרוסים הם אוכלוסיה מובחרת התורמת רבות למדינה והמנסה להשתלב כאן. תפקידנו לחבקם ולא לדחותם".

שרת הקליטה, סופה לנדדבר תקפה את דברי הרב הראשי בחריפות ואמרה: "דברי הרב מבישים ואינם ראויים לרב בישראל" - והוסיפה כי היא דורשת התנצלות מידית.

אלא שהתנצלות לא נמסרה מלשכתו של הגר"י מצגר, להיפך, מלשכת הרב הראשי נמסר, כי "הרב עומד מאחורי דבריו, וכי רבות מן הקופאיות הינן רוסיות שאינן יודעות את הלכות החמץ". עוד נמסר מלשכת הרב, כי "כל ניסיון לעשות שימוש מגזרי בדוגמה כפשוטה, חוטא להקשר הכללי של הדברים והוא מיותר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}