כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הכנסת מחפשת נואם: בחור ישיבה בן 17

הכנסת תחגוג את יום הולדתה בט"ו בשבט באירוע מיוחד: בני נוער מכל הארץ ינאמו מעל במת הכנסת • בין בני הנוער שינאמו: בחור ישיבה כבן 17 • מי זה יהיה? וגם: מה ענה הגראי"ל שטיינמן?

כנסת ישראל. צילום: יעקב נחומי
כנסת ישראל. צילום: יעקב נחומי

בטו' בשבט הקרוב תחגוג הכנסת יום הולדת. לא היינו נדרשים לחגיגה זו אלמלא, השנה תחגוג הכנסת את האירוע במתכונת חדשנית, כמוה לא ראו המסדרונות, שנדמה שראו הכל, מעולם.

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, אינו שוקט על שמריו. היו"ר שניחן באופי ג'ינג'י, מקדם כל העת רעיונות מרעיונות שונים על מנת להרים את קרנה של הכנסת בעיני הציבור הרואה את נציגיו המסתגרים במגדל השן, ככאלו שאינם ערים לרחשי הציבור.

במסגרת יום ההולדת אותה יוזם ריבלין, ינאמו לראשונה נוער מכל האוכלוסיות במדינה, במשכן הכנסת, מעל הפודיות המשמש בימים כתיקונם לנאומים המשמימים של חברי הכנסת.

ראש לשכתו של ראובן ריבלין, גב' רביץ (אשתו של הרב יצחק רביץ, המכהן כיו"ר סניף דגל התורה בביתר), הופקדה על מציאת בני נוער מרחבי הארץ על מנת שינאמו במליאה.

מהמגזר החילוני, נבחרו בני נוער בקפידה. בתי הספר למחוננים ברחבי המדינה שלחו את מיטב בני הנוער הלומדים במוסד על מנת שינאמו במשכן, ויעשו כבוד. חלק ניכר מבני הנוער שינאמו מהמגזר החילוני, למדו במגמות מיוחדות ללימוד תורת הנאום והויכוח.

מכיוון שיו"ר הכנסת ביקש לשלב בני נוער מכל המגזרים בארץ, חיפשה רביץ, גם בחור מהמגזר החרדי. אך איזה בחור ישיבה יסכים לנאום במליאה אל מול עינהם הבוחנות של אמצעי התקשורת?.

רביץ חיפשה משהו בעל כושר דיבור שייצג נאמנה את הציבור החרדי, אך כזה לא היה בנמצא. מי לא בחש בסיפור?, הסופר חיים ולדר העוסק גם בחינוך הציע מספר נערים הנמצאים תחת חסותו, אך עדיין לא נבחר בחור העונה על כל הדרישות.

בימים האחרונים נכנסו גם לגראי"ל שטיינמן על מנת לשאול אותו, האם אפשר לשלוח למקום בחור ישיבה נורמלי, או שזה חילול ה'.

תשובה סופית עוד טרם ניתנה, אך מעניין יהיה לעקוב אחר ההתפתחות, ואחר בחירת בחור הישיבה שייצג את הציבור החרדי במשכן הכנסת.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}