כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הרב שטרן: "אין לי קרניים. אני רק גשר"

בשבוע בו הגישה הציונות הדתית עתירה נוקבת נגד הציבור החרדי בעניין הרכב הגוף הבוחר לרבנות ירושלים, מכריז מועמד הציונות הרב אריה שטרן, בראיון ל'בחדרי חרדים': "עושים על גבי מלחמות"

מכיר ומוקיר. הרב אריה שטרן. צילום: ערוץ 7
מכיר ומוקיר. הרב אריה שטרן. צילום: ערוץ 7

לא משנה איזה נושא עומד על סדר היום. תמיד יהיה נושא נוסף, קבוע, שאינו חדל מלספק כותרות, ואינו מפסיק לייצר תככים, מריבות, ויכוחים ובג"צים.

ניחשתם נכון: הבחירות לרבנות הבירה.

זו ביצה שעדיין לא נולדה, אלו בחירות שעדיין לא נקבע להן מועד ולא ברור כלל מתי הם יגיעו לכלל מעשה. אבל הן מעוררות את דמיונם של רבים, במיוחד את דמיונם של מניין האנשים הרואים את עצמם מועמדים טבעיים לתפקיד החשוב.

השבוע החולף עבר בסימן עתירה מרחיקת לכת בחריפותה שהוגשה לבית המשפט העליון, על ידי ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, שיחד עם סיעת המפד"ל העירונית החליט לעתור על הרכב הגוף הבוחר שנבחר, שבו מיוצג הציבור החרדי יותר מכל מגזר אחר: מתוך 24 גבאי בתי הכנסת המרכיבים את הגוף בן 48 החברים - 19 גבאים הם בני הציבור החרדי.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', הציונות הדתית הבטיחה ללחום. הבטיחה וקיימה.

מלחמתה של הציונות הדתית נעשית בכדי להכשיר את הקרקע להתמודדותו ולהיבחרו של הרב אריה שטרן, ראש מכון 'הלכה ברורה', מועמד הציונות הדתית לתפקיד רבה של ירושלים.

כאשר נבחר הגוף הבוחר, ראה הרב שטרן וראו תומכיו וציבור מריציו ומעריציו, כי הכס הנחשק הולך ומתרחק. אי לכך, הם החליטו לעתור לבג"צ, בכדי שזה יורה על שינוי הרכב הגוף הבוחר.

בציבור החרדי ראו בכך הכרזת מלחמה, והמאבק הגלוי יצא לדרך.

בעיצומו של המאבק, חשוב לו, למועמד הציונות, להרגיע את הרוחות, והוא בוחר לעשות זאת באמצעות 'בחדרי חרדים':

"צר לי מאוד שמנהיגי הציבור החרדי רואים בי איום", אומר הרב אריה שטרן לכתב 'בחדרי חרדים'. "אני רואה עצמי גשר בין הציבור הדתי - לחרדי ולחילוני.

"בסופו של יום, אף שאני משתייך לציבור הדתי לאומי, אני מכיר ומוקיר את הציבור החרדי, וכואב לי לראות את המלחמות המתוקשרות היטב הנעשות על גבי", מסביר הרב שטרן.

"חשוב שרב העיר יהיה אדם שמכיר את כל הצדדים ומוכן לשמוע את דעותיהם, תוך מציאת פתרונות לגישור בין הצרכים השונים, כך שכל הצדדים יוכלו ליהנות משירותי דת תקינים שיספקו את דרישותיהם ורצונותיהם של כלל הציבור, מבלי שהאחד יראה עצמו נפגע מהשני.

"זו הבקשה הקטנה שלי מתושבי ירושלים - הדתיים, החרדיים, והחילונים", מביע את בקשתו המועמד הציוני שברקת כל כך רוצה להצמיד לו את תואר רבה של ירושלים.

האם הוא אכן יזכה לראות את עצמו 'גשר' הממוקם מעל הנהר הסואן? האם הוא ייבחר ויקבל את התפקיד הנחשק? את זה יודע רק צופה העתידות. אבל מה שבטוח הוא, שעד שיגיע יום ההכרעה, עוד יהיו כאן הרבה מריבות, תככים ובג"צים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}