כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ממורד לפורש: ח"כ פינס פורש מהחיים הפוליטיים

מי שסומן כמנהיג אפשרי של מפלגת העבודה, ח"כ אופיר פינס, חבר קבוצת המורדים הודיע בצהריים על פרישה מהחיים הפוליטיים • הסיבה? "אני לא יכול להשפיע יותר" • ד"ר עינת וילף תחליף אותו בתפקיד

אופיר פינס. פורש
אופיר פינס. פורש

מיומרות הנהגה, להודעת פרישה. חבר הכנסת אופיר פינס הודיע בשעות הצהריים על פרישתו מן הכנסת ומן החיים הפוליטיים.

פינס שבשנה האחרונה מזוהה עם מורדי העבודה ושבמשך שנים, סומן כמנהיג עתידי אפשרי של המפלגה, הודיע כי די, נמאס לו מהתנהלותה המסואבת של המפלגה וכי הוא פורש לעשות לביתו.

"הנסיבות הפוליטיות הבלתי אפשריות הביאו אותי למסקנה שאינני יכול להשפיע, ובמקום שבו אינני יכול להשפיע אינני יכול להישאר". אמר פינס והוסיף, "מאז ניצחונו של יצחק רבין, מפלגת העבודה איבדה את ערכיה. מ-44 מנדטים, להם זכינו ב-92 שבזכותם זכינו להוביל את המדינה לשינוי סדרי עדיפויות, נותרו 13 מנדטים בלבד בכנסת הנוכחית, בבחירה של בין הצמדות לכיסא לבין שמירה על ערכיי אני שומר על שמירה על הערכים".

פינס לא שלל אפשרות של חזרה עתידית לפוליטיקה, אך הבהיר כי במצב הנוכחי אין לו מה לחפש בה. פינס גם לא היסס לתקוף את יו"ר מפלגתו באומרו ""לכל איש ציבור צריכים להיות קווים אדומים, אסור שההישרדות הפוליטית תהיה מעל הכל. זו מעילה באמון הציבור"
"מה שיניתם פרט ללגיטימציה שנתתם לליברמן ולנתניהו?". הטיח פינס בברק ומקורביו.

פרישתו של פינס מהווה מכה פוליטית למורדי העבודה, איתן כבל, עמיר פרץ ויולי תמיר שסיכויהם לפרישה מן המפלגה קטנו מאד.

פינס עצמו אמר, כי באופו אישי הוא מעולם לא חשב על עזיבת המפלגה "מעולם לא מרדתי ומעולם לא מכרתי את דרכי למען השררה. ההפך הוא הנכון - המפלגה בגדה בדרכה ובערכיה".

מוקדם יותר היום נפגש פינס עם יו"ר הכנסת ראון ריבלין והודיע לו על החלטתו.

מחליפתו של פינס בכנסת תהיה ד"ר עינת וילף המשמשת כעמיתה בכירה במכון לתכנון מדיניות עם יהודי ובעלת טור שבועי בעיתון "ישראל היום".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}