כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגר"ח הדריך כיצד לנחם את אנשין • בלעדי

אחד מידידי משפחת אמה של פרומה אנשין, שנרצחה השבוע, הגיע לביתו של הגר"ח, ושאל כיצד אפשר לנחם את האם השבורה • הגר"ח הדריך בפרוטרוט כיצד לנחם, והסביר למה הוא עצמו לא שולח ניחומים

נחמן אנשים בשחזור האירוע. צילום: פלאש 90
נחמן אנשים בשחזור האירוע. צילום: פלאש 90

הפרשייה שטלטלה את הציבור החרדי, הולכת ויורדת מסדר היום הציבורי, האירוע המזעזע בו ילדה בת שמונה חודשים קיפחה את חייה, לא הותירה עין אחת יבשה, ואביה החשוד ברציחתה, הולך ומתברר כמי שלוקה בנפשו, ואינו ראוי לעמוד לדין, על המעשה הנפשע עליו הוא חשוד.

אחד מידידי משפחת האם, נכנס בימים האחרונים לבית הגר"ח קנייבסקי, וסיפר לגר"ח את הסיפור המזעזע, על הילדה בת שמונת החודשים שקיפחה את חייה בטרם עת. הוא שאל: כיצד ניתן לנחם את האם השוברה? איזה מילים יוכלו להרגיע אותה?

הגר"ח סירב להתייחס לעצם הנושא. על פי עדויות של בני ביתו, הרב היה שרוי בשעות שלאחר מכן בהלם מוחלט. וניכר עליו כי הוא בסערת רגשות לא מצויה.

אך למרות הסערה בה קיבל את הדברים, לא דיבר הגר"ח על המקרה עצמו, אלא אמר לשואל:

"אמור לאם השכולה כך: הרי רואים בימינו ילדים רבים שגדלים, ויוצאים לתרבות רעה. איזה כאב יש להורים כתוצאה מזה. הם מרגישים שעמלו לשווא, ולא עשו את מה שנדרש מהם בגידול הילד.

"והנה פה, בחודשים בהם חיה, זכיתם לגדל אותה בשלימות. באהבה. נתתם לה את כל מה שאתם יכולים כהורים, ולא התנסיתם בנסיונות. זה הזכות שיש להורים, ואת זה זכיתם לקיים, שהרי בתכם הגיע השמימה שלימה ומזוככת מעבירות".

בסיום הדברים, שאל השליח האם למסור תנחומים בשם הרב, הרב דן שעה ארוכה אם שייך תנחומים על ידי שליח, ולבסוף הכריע שלא שייך בזה שליחות והסתפק בהעברת המסר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}