כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

שבת שקטה: הנערים סעדו אצל הרב גרוס

לאחר שבועות של מאבקים, מעצרים, ותיקים פליליים, הגיעו נוער השוליים באשדוד להסכם עם המשטרה: שקט תמורת סגירת התיקים • בשבת: הנערים התארחו בבית הרב גרוס - רב חסידי גור • כל הפרטים

נוער מתחזק. תמונת אילוסטצריה
נוער מתחזק. תמונת אילוסטצריה

לאחר שבועות של עימותים בין נוער שוליים לאברכים המתגוררים באשדוד, חזר השקט לרחובות העיר. שבת שלווה עברה על שני הצדדים.

מזה שבועות, סובלים התושבים החרדים של אשדוד מהצקות חוזרות ונשנות מצד נוער שוליים, שעשה שפטים מידי ליל שבת בתושבים תמימים. לאחר מספר אירועים אלימים, בהם הוגדשה הסאה, החליטו רבני העיר להיכנס לעובי הקורה, ולהביא לסיום הההתעללויות.

וכך, בשבתות האחרונות החליטו התושבים שלא לשתוק יותר, ובעצה אחת עם רבני העיר, הוזמנה המשטרה לטפל בנוער המציק. המשטרה, שהתייחסה למקרים הללו במלוא חומרת הדין, עצרה מספר נערים, ואף פתחה תיקים פליליים.

השבוע הגיעו הדברים לשיא, כשנחשפה תוכניתם של מספר נערים לפגוע באופן פיזי ברבני העיר, וזאת בכדי לגבות 'תג מחיר' על המעצרים ופתיחת התיקים במשטרה.

לאחר חשיפת התוכנית, הבינו הורי הנערים כי הם חייבים לעשות לדבר סוף: סביב שולחן עגול לצידו ישבו רבני העיר, נציגי נוער השוליים, הורים ועסקנים, הוחלט כי המשטרה תסגור את התיקים הפליליים שנפתחו לנערים, בתמורה להתחייבות מצידם לשקט מוחלט.

מי שאחראי לכוף את ההסכם הוא קצין מבחן ממשטרת אשדוד, שילווה את הנערים באופן קבוע, ויפקח על התנהגות הולמת לאורך כל השבוע. לאחר חתימת ההסכם והפשרת היחסים בין הצדדים הניצים, החליט אחד משושביני ההסכם הרב שמואל דוד גרוס, רבה של קהילת גור בעיר, לחמם את היחסים והזמין את הנערים לסעוד על שולחנו בליל שבת.

וכך, מי שעבר בליל שבת ברובע ז' בעיר אשדוד, יכל לצפות במחזה מרנין: הרב גרוס לבוש השיראין צועד ברחובות השכונה, כשאותו מלווים עשרות בחורים, שלבושם מעיד עליהם כי סטו מן הדרך.

סעודת ליל השבת נמשכה שעות ארוכות, כשהרב גרוס מאריך עם הנערים בדברי אגדה והלכה. השירה נשמעה מחוץ לבית, והשתייה, כמובן, כדת אין אונס.

במקביל, החלה השבת במתנ"ס השכונתי פעילות ו'עונג שבת' לנערים, שם קיבלו פיצוחים, שתיה ומיני מתיקה. מי שעומד מאחורי היוזמה הזו הוא ר' משה גרינבוים, עסקן אשדוד ידוע המטפל בנוער שוליים.

האם מעז ייצא מתוק? והנערים ישובו למוטב? הלוואי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}