כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"הוא אוהב יהודים" • החבר של סלאח מדבר

9 חודשי מאסר נגזרו על השייח ראאד סלאח, הקורא להשמדת יהודים • בעקבות גזר הדין, מודיע מנהיג נטורי קרתא: משלחת תצא להביע תמיכה בשייח • "הייתי רוצה לעשות שבת בעזה" • ראיון

ישראל מאיר הירש עם סלאח. צילום: וואלה!
ישראל מאיר הירש עם סלאח. צילום: וואלה!



רק כמה חדשים בלבד עברו מאז אותו מפגש שהסעיר את היהדות החרדית כולה, בו נפגשו אברכים מ'נטורי קרתא' בסוכתו של ראאד סלאח, ועלו אליו לביתו כדי לעודדו, אחרי מה שהוגדר על ידם כ'התגרות הציונים' בשייח סאלח.

השבוע נשפט השייח המתסיס ושונא היהודים, ונידון ל-9 חודשי מאסר, בגלל שירק על שוטר בשער המוגרבים, במהלך הפגנה שקיים למען הר הבית. סלאח אף כינה את השוטר בקריאות גנאי ואף הכה אותו.

האוכלוסייה הערבית במזרח ירושלים זועמת על מאסרו הצפוי של השייח, ומאיימת במהומות. סלאח מנסה לגייס את דעת הקהל הערבית העולמית לטובתו, ולפתוח בג'יהאד תעמולתי נגד ישראל.

אבל התמיכה בסלאח לא מגיעה רק מממשלת החמאס: אנשי נטורי קרתא תיאמו עם השייח פגישה בביתו, שתתקיים בימים הקרובים, לאות הזדהות ומפגן תמיכה בראאד סלאח, העובר לטענתם 'רדיפה ציונית'. במקביל, הם מתכוונים להביע את תמיכתם באיסלאם הקיצוני, המתמודד מול 'התגרות הימין הישראלי'.

• שלום לישראל מאיר הירש, מנהיג נטורי קרתא בירושלים.

"ערב טוב".

• ראאד סאלח הוא אדם שלא כל-כך אוהב אותנו. הוא מייסד התנועה האסלאמית, וכעת נגזרו עליו 9 חודשים בכלא, בגלל מעשים חמורים. לא מצאתם עיתוי יותר נכון ללכת להתחבק איתו? רק עכשיו?

הירש: "ראאד סאלח לוחם בעצם על עניין החפירות בהר הבית שהציונים מבצעים שם, שזה נוגד את ההלכה היהודית, לפי כל פוסקי הדור של היום ושל העבר.

"כמובן שדבר זה מעודד אותנו, שיש מישהו שלוחם על זה (ראאד סלאח), וכמובן שהציונים רודפים אותו בגלל עמידתו האיתנה נגד החפירות בהר הבית. הם רוצים להשתיק כל קול, שלא יישמע. אנחנו מעודדים צעד כזה, שבן אדם יוצא חוצץ נגד ההשתלטות הציונית".

• מה אכפת לך שהם חופרים שם? הם לא חופרים בהר הבית עצמו.

"הם חופרים מתחת להר הבית, זה ברור. באופן כללי, הציונים זה כח כובש, שפשוט כבש את הארץ הזאת בכח וגירש את התושבים הוותיקים של הארץ הזאת בכח. יש כיום 3 מיליון פליטים בגולה, וכמובן שזה חלק מהרדיפה שלהם נגד העם הפלסיטני.

"השיח ראאד סאלח עומד חוצץ נגד ההשתלטות הזאת, ואנחנו הרי גם נגד ההשתלטות הציונית על ארץ הקודש. זה לא דבר חדש".

באנו לחזק

• אתה סבור שהמשטרה והפרקליטות תפרו לו תיק בגלל הר הבית?

"התיק תפור מההתחלה. זה ברור לחלוטין. אין בזה כל ספק".

• אתם תומכים בראאד סאלח בגלל שהוא שנלחם שלא יחפרו בהר הבית. הרי בעצם הוא מייסד התנועה האסלאמית, והדברים שמיוחסים לו מיוחסים לגדולי שונאינו. אתה הולך להתחבר לאדם שרוצה להרוג, להשמיד ולאבד אותך בגלל שהוא נלחם בהר הבית?

"להיפך! הוא לא שונא יהודים בכלל. הוא שונא את ההשתלטות הציונית, את הכח הכובש. הוא גם הצהיר את זה מפורשות כשהיינו בסוכה שלו. אנחנו צריכים לקחת את זה בפרופורציה הנכונה. כל הקונפליקט הוא בגלל הכיבוש. זה לא בגלל שאנחנו יהודים והוא נגד יהודים. ההשקפה הזאת לא נכונה".

• מה היה בסוכה, כשנפגשתם איתו?

"באנו לחזק אותו במחאה שלו נגד החפירות. גם אנחנו נגד החפירות, אבל הקול שלנו אינו נשמע. מנסים להשתיק אותו בכל מיני אמצעים. שם, אצל השייח סלאח, זה היה המקום הנכון להשמיע את הדעה שלנו בכלל נגד הציונות, ובמיוחד נגד החפירות בהר הבית. זה היה המקום האידיאלי ביותר להשמיע את זה.

• אתה חושב שהשגתם את מטרותיכם?

"פעלנו לפחות להשמיע שישנם יהודים שהם נגד החפירות".

רוצה לעשות שבת בעזה

• בא נגיד שהגישה שלך צודקת. אתה יודע מה הבעיה בזה? שאנשים אחרים לוקחים את זה עוד יותר רחוק. לא יודע אם לקרוא להם נטורי קרתא, כי אולי אתה מתנער מהם. בכל אופן הם הולכים לעזה, ועושים שם שבת במחיצת החמאס.

"זה לא עניין של ללכת רחוק. גם אנחנו היינו רוצים להשתתף שמה בעזה! העניין הוא שהם הלכו לעזה פעם שנייה, להביא ציוד הומניטרי לתושבים בעזה הסובלים מהמצור.

"בעולם מאשימים את כל היהודים, שהם האשמים במצור על עזה. אז באים יהודים חרדים ואומרים: רגע, אנחנו לא במשחק הזה. אנחנו נגד כל העניין הזה של דיכוי. לקחת עם שלם ולדכא אותו בתוך גטו? והפעילות הזאת מאוד מתקבלת על הדעת, כי מטרתה להנמיך את השנאה".

• ומכאן עד לעשות שבת בעזה ולתמוך בראאד סאלח בעוד שהוא נחשב כאויב שלנו, הדרך רחוקה!

"כאויב 'שלנו'? זה צריך להיות במרכאות. 'שלנו', זה הציונים, לא היהודים. תראה לכל אורך ההיסטוריה. תסתכל בספר הדורות, תסתכל על הרדיפות שהעם היהודי עבר במשך 2000 שנות גלות. רוב הרדיפות היו של הנוצרים. אולי אחוז אחד מכל הרדיפות היה של מוסלמים.

"בעת גירוש ספרד למשל, היהודים קיבלו מחסה במדינות המוסלמיות. גם בשואה זה היה אותו דבר. הקשר בין העם היהודי והמוסלמי תמיד היה קשר של אחווה ושלום. אף פעם לא היו איזה שהם קונפליקטים ביניהם. הציונים גרמו לכך שהעולם המוסלמי כיום רוצה להרוג כל יהודי".

• אתה משוכנע שלראאד סאלח אין שום דבר נגד יהודים? אם תהיה פה חלילה מלחמה עם הערבים, בנטורי קרתא הם לא יפגעו?

"אני לא אמרתי שזה יפסח על נטורי קרתא. אנחנו עושים הצלה פורתא. כמו שרבי יוחנן בן זכאי הציל את יבנה וחכמיה. אנחנו רוצים להנמיך את השנאה שנגרמת בעטיו של הכיבוש הציוני.

"אנחנו לא אומרים שמה שאנחנו עושים זה בטוח יציל אותנו. אבל בכל זאת אנחנו צריכים לעשות משהו, כי זה בבחינת לא תעמוד על דם רעך".

• כמה אנשים תמנה המשלחת שתבקר אצל סלאח?

"בין חמישה לעשרה אנשים".

• מי במשלחת?

"זה עדיין לא ברור".

• הקשר שלכם עם ראאד סאלח הוא קשר רציף?

"כן".

• יש רבנים מטעם נטורי קרתא שיצטרפו למשלחת?

"כן".

• ר' אברהם יעקב עפשטיין גם מעודד את התופעה הזאת? הוא יצטרף לאירוע הזה?

"ודאי ודאי. אני לא יכול להגיד אם הוא יצטרף, אבל ייתכן בהחלט".

'הכל בקול – קו המידע הפופולארי: 052-999-66-00





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}