כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מחפשים את סאבא • גלריה בלעדית

משלחת מתנדבי זק"א יצאה למקסיקו, לחפש את שרידי הגופות של משפחת המליארדר משה סאבא ז"ל • גלריה בלעדית מהחיפושים הנערכים במזג אוויר סוער, במהלכם נמצאה כיפת המליארדר על עץ

החיפושים באזור אסון. צילום דוברות זק"א
החיפושים באזור אסון. צילום דוברות זק"א

מיד עם היוודע אסון התרסקות המסוק של משפחת סאבא במכסיקו, יצאו מתנדבי היחידה החדשה של זק"א במכסיקו לזירת האירוע, ובמשך שעות רבות, בקור העז ששרר במקום, סרקו ברדיוס גדול מאוד בשטח המיוער, אחר גופות הנספים. גופה אחר גופה אותרה ונאספה לנקודת הריכוז, ומשם אל מכון הפתולוגי המקומי.

עוד כתבות:
משה איננו, המשפחה מרוסקת • מיוחד
הלווית בני משפחת סאבא ז"ל - כבר היום
'הסבא הטוב' של עולם התורה איננו • פרטי ההלוויה ונטפי דמע
אסון: המיליארדר ר' משה סאבא נהרג בהתרסקות מסוק
הרב עמאר: לא לקבור, לחכות לזיהוי
סבא יזם הקמת יחידת זק"א במקסיקו
הבן של סבא מסיים מסכת • בלעדי


גופות הנספים, שחולצו משרידי המסוק שעלה באש, נראו תחילה קשות לזיהוי, אולם לאחר מספר שעות עבודה, נקבע הזיהוי המוחלט - זיהוי מקצועי וזיהוי הלכתי, שקיבל את אישורו של הרב שלמה טאוויל.

בעקבות כך הורה הגר"ע יוסף לקיים את ההלוויה כבר ביום שני. כשאת שאר השרידים והממצאים הורה להביא לקבורה בהמשך. היום (ג) אישרו גורמי הבטחון של מכסיקו את פתיחת זירת נפילת המסוק לפעילות סריקה, איתור ואיסוף הממצאים החייבים בקבורה.

מתנדבי יחידת זק"א מכסיקו, יחד עם חברי משלחת זק"א שהגיעה מישראל, בפיקודו של מפקד היחידה הבינלאומית של זק"א מתי גולדשטיין, אשר קבלו הדרכה הלכתית מהרב טאוויל, חולקו לצוותות משימה.

במשך כל שעות היום עמלו קשה לאתר את השרידים והממצאים החייבים בקבורה, בין אלפי חלקי המסוק השרוף, שהתפזרו ברדיוס של כחצי קילומטר, כמו גם על העצים המתנשאים לגובה של משלושים מטרים. כוחות הבטחון, כמו גם יחידת החילוץ היהודית במכסיקו "כדנה", העניקו סיוע לוגיסטי ככל שהיה נדרש בשטח - החל מסולמות כבאיים ועד לחבלי סנפלינג, הכל כדי להגיע לכל שריד ושריד בפעילות 'חסד של אמת'.

מזעזע במיוחד היה הרגע בו מצאו המתנדבים את כיפתו המוכתמת בדם של המנוח משה סאבא ז"ל, על אחד העצים הגבוהים.

שר התחבורה והתקשורת המכסיקני, חואן מולינאר הורקסיטאס, שהגיע לזירה, התעניין בפעילות מתנדבי זק"א. מפקדי היחידה הסבירו לו את המשמעות היהודית וההלכתית. שר התחבורה אמר כי מהכבוד שהיהודים חולקים לחללים, אפשר ללמוד את החשיבות והיחס שלהם לאדם ולקדושת החיים.

בסיום היום הקשה העביר קמב"צ היחידה הבינלאומית של זק"א דובי מייזל 'סדנת דיבוב' למתנדבי היחידה במכסיקו, שזהו להם האירוע הראשון בו הם מטפלים, מה עוד שמדובר באירוע טראומתי קשה מנשוא, בו נהרגו יוזם ומממן הקמת 'יחידת זק"א מכסיקו', משה סאבא ובני משפחתו ז"ל.

גם הרב טאוויל נשא בפני המתנדבים דברי חיזוק ועידוד. הרב אמר שמצמרר הוא הדבר שהמתנדבים החדשים למדו את תוכן הקורס בפעילות אמת, ואיחל למתנדבים שזאת תהיה העבודה הראשונה והאחרונה שלהם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}