כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

גדולה האבידה: הרב יעקב פלוג זצ"ל

טרגדיה בירושלים: הרב יעקב פלוג, חסיד סלונים, הלך לבית עולמו, כשהוא משאיר אחריו עשרות צאצאים שבורים ורצוצים • פרופיל על איש החסד שדלתו הייתה פתוחה תמיד בפני כל נצרך

גדולה האבידה: הרב יעקב פלוג זצ"ל
דוד קורן

המוני מכרים וידידים מתהלכים בשעה זו כשהם שפופים ודומעים, אחר מיטתו של הרה"ח ר' יעקב פלוג זצ"ל, איש נערץ על כל מכריו, שנפטר לאחר מחלה קצרה וקשה, עד לרגע המר והנמהר הערב, בו החזיר את נשמתו המזוככת ליוצרה.

בתקופה האחרונה חלה ר' יעקב פלוג במחלה קשה, התמודד עימה בגבורה , אך לא לאורך זמן, לאחר תקופה קצרה החזיר את נשמתו ליוצרה.

הרב יעקב פלוג ז"ל, בן 65, התגורר ברחוב פנים מאירות בירושלים. הוא גידל והשיא כל צאצאיו, 3 בנים ו-3 בנות. הוא הותיר אחריו דור שלם ההולך בדרך ישראל סבא, כשכולם אבלים ורצוצים הערב, מהאובדן הגדול של ראש המשפחה. יתומים היו ואין אב.

לפרנסתו הקים הרב פלוג זצ"ל סוכנות ביטוח, אך במסגרתה פעל וגמל חסדים רבים, מרביתם בסתר וללא פרסום. כמו כן, הוא עזר ביעוץ למבוטחי סוכנויות ביטוח אחרות, והאיר פניו לכל פונה, בחביבות מיוחדת שהייתה אופיינית לו וגרמה לרבים להעריכו עד מאוד.

בכך התעלה מעל כל שיקול של רווח אישי, כשהוא דבק במטרה: לגמול חסד עם הזולת, ובכל מחיר. גם אם הזולת הוא לקוח של סוכן ביטוח אחר.

כאשר הרב פלוג היה צעיר לימים, הוא שימש כמזכירו של הרב הראשי לישראל הגאון רבי איסר יהודה אונטרמן זצ"ל.

ישרותו ונאמנותו היו לשם דבר, והחיוך שביטא טוב- אינסופי, לא סר מעולם מפניו. רבים היו אלו שהתדפקו על דלתו, לשם גישור ופישור בין בעלי עסקים אשר להם דין ודברים. כמו כן עסק רבות בהשכנת שלום-בית בבתי ישראל, ובתים רבים ניצלו מהתפרקות, הודות לפיקחותו, ויכולתו לנווט ספינות רעועות בין גלים סוערים, ולהביאם בשלום אל חוף מבטחים.

מכריו של המנוח מספרים על איש צנוע וירא שמים, ישר דרך, נח לשמים ונח לבריות, קובע עיתים לתורה, שבקיאותו במכמניה היתה לשם דבר, והיא הייתה משוש חייו.

תדיר הלך בדרכו של אהרן הכהן, והיה אוהב שלום ורודף שלום.

בצעירותו למד בישיבת סלונים בירושלים, ומאז היה מקושר בלב ובנפש לאדמו"רי סלונים לדורותיהם, בעל ה'ברכת אברהם' זצ"ל, בעל 'נתיבות שלום' זצ"ל, ויבדלחט"א האדמו"ר מסלונים שליט"א.

ההלוייה יצאה בשעה 21.00 מבית ההלוויות שמגר לבית החיים בהר המנוחות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}