כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מאפגניסטאן תצא תורה • סיקור וגלריה

כנס מיוחד נערך לבני העדה האפגנית, במהלכו אמר רב העדה: "אבותינו שמרו על יהדותם בחירוף נפש מול כל הגזירות ועלילות הדם של המוסלמים, הם דקדקו במצוות והקפידו לציית לדברי הרבנים"

מאפגניסטאן תצא תורה • סיקור וגלריה
יצחק לב ארי מהיר חימה

הרבה אותנטיות נראתה בערב היסטורי רב רושם שנערך במהלך השבוע האחרון באולמי 'קינג דיויד' בבני ברק. בני העדה האפגנית החלו לעלות ארצה כבר לפני כמאה שנה. ארץ הטאליבן התרוקנה אט אט מעשרות אלפי יהודיה, וכעת מתגורר בה יהודי אחד בלבד, שנותר לשמר את סימליות ההיסטוריה היהודית במקום.

רבים מבני העדה נטמעו בהוויה הישראלית, על כל המשתמע מכך, ומזה שנים רבות לא התכנסו בני העדה יחד.

כינוסים כאלה ואחרים נערכו במסגרות שונות, בחלקם הגדול, בדרך שאין רוח חכמים נוחה הימנה. השבוע, נערך הכינוס בצורה המשקפת את רוחם האמיתית של אבות העדה הנכבדים.

הסיבה הרשמית לכינוס הייתה לרגל הוצאת המהדורה השלישית והמפוארת של הספר "עונג לשבת" שנכתב בידי הרה"ג (מולא) מתתיה גרג'י זצ"ל, אחד מגדולי רבני העדה. בכינוס נראו יושבים זה לצד זה בעלי בתים ובני תורה, בני עלייה יקרים שצמחו מתוך העדה ובעולם הישיבות התורני.

אורח הכבוד באירוע היה הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הגרש"מ עמאר, אשר עמד בדבריו על ההתלהבות האוחזת אותו בראותו בני תורה כה רבים מקרב בני העדה. "יש לעדה הזאת עבר מפואר, ברור שיש לה גם עתיד מבטיח בהנהגתו של רב העדה".

<
































































































































>
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}