כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגיל או התרגיל? הרב דרוקמן הולך הביתה

הפתעה: הרב חיים דרוקמן יסיים את תפקידו כראש מערך הגיור בישראל • הסיבה הרשמית: הרב הגיע לגיל 77 • אך המקורבים מאשימים: ההחלטה קשורה לדברי הרב, שנתפסו כמעודדים לסרבנות

הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן

האם הרב חיים דרוקמן משלם מחיר בשל התבטאויותיו, שנפסו כמאשרות סרבנות מימין? לא ברור, אך אמש שלח סגן נציב שירות המדינה למנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי ובו הוא מודיע לו על הפסקת עבודתו של הרב דרוקמן כראש מערך הגיור , שתחת אחריות משרד ראש הממשלה, החל מסוף השנה האזרחית לפני כשבוע וחצי.

התואנה הרשמית להפסקת העסקתו של הרב דרוקמן, קשורה לעובדת הגיעו לגיל 77, אך עם זאת באה ההודעה בהפתעה וללא הודעה מוקדמת, כשהרב דרוקמן עצמו למד עליה רק מכלי התקשורת.

מקורבי הרב טוענים, כי להחלטה קשר ישיר לדברים שכתב הרב דרוקמן בשבוע שעבר שנתפסו כמאשרים ומעודדים, סרבנות מימין, דברים שהוכחשו מאוחר יותר על ידי דרוקמן.

מזה שנים מכהן הרב דרוקמן כאב בית דין לגיור במחוז הדרום, כשבמהלכו הנהיג מדיניות שנועדה להגדיל את מספר המתגיירים. מדיניות שעוררה התנגדות בקרב רבנים חרדים, התנגדות שהגיעה לשיאהובשנת 2008 כשהרכב של שלושה דיינים של בית הדין הרבני הגדול בראשות הרב אברהם שרמן, שדן בשאלת תקפות גיורה של אישה שהתגיירה בבית דינו של הרב דרוקמן, מתח ביקורת חריפה על הרב דרוקמן ועל גיוריו‏‏.

בעקבות תלונה שהגיש הרב דרוקמן קבעה נציב תלונות הציבור על שופטים, טובה שטרסברג-כהן, כי הרב שרמן הסתמך "על תיק עלום שלא הוצג כראיה" והמליצה להדיחו, המלצה שנתמכה על ידי שר המשפטים דניאל פרידמן עם זאת הוועדה למינוי דיינים לא קיבלה המלצה זו.

הפרשיה הסתיימה בסוף 2008 כשפנה היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לבג"ץ, בבקשה לפסול את החלטות בית הדין הרבני באשדוד ובית הדין הרבני הגדול ולהכיר בגיוריו של הרב דרוקמן‏‏.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}