כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המדינה תסייע ליצואנים בערבויות של מילארד שקלים

שלב נוסף בעסקת החבילה במשק יוצא לדרך: הממשלה תשתתף עם הבנקים בהעמדת ערבויות ליצואנים בסכום של מילארד שקלים • בנק לאומי הוא הבנק הראשון שמשתתף במהלך • האוצר: ההחלטה - מנוע לייצוא

אילוסטרציה
אילוסטרציה

תוכנית סיוע חדשה ליצואנים הושקה על-ידי משרד האוצר. על פי התוכנית, תשתתף המדינה בסיכוני הבנקים הנובעים מהעמדת ערבויות בנקאיות לעסקות יצוא, בהיקף של עד מיליארד שקל.

התוכנית, שבאה כחלק מעיסקת החבילה במשק בין ההסתדרות לממשלה, תצא לפועל באמצעות הבנקים המסחריים ותהיה בתוקף עד סוף 2010.

שר האוצר, יובל שטייניץ: "המדינה תשתתף בסיכון כדי לעודד את היצוא הישראלי ולסייע ליצואנים בקידום עסקות באופן שיקטין את העומס על מסגרות האשראי הקיימות, מדובר בכלי נוסף לתמיכה ביצוא , שהוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של המשק. עידוד היצוא יביא לניצול היתרון היחסי של המשק בתקופה שבה העולם מתמודד עם היציאה מהמשבר. זהו חלק בלתי נפרד מהתוכנית הכלכלית שנועדה לתמוך ביציאת המשק מן המשבר".

העמדת האשראי תהיה עבור ערבויות לעסקות יצוא כערבות מכרז, ערבות ביצוע וערבות מקדמה. בשל העובדה שהבנק מעמיד הערבות ישתתף בסיכון עם המדינה, לא תהיה העמדת הערבויות כפופה לאישור פרטני של אגף החשב הכללי באוצר.

הבנק הראשון שהצטרף לתוכנית, ומשתמש בערבות המדינה כאשראי ללקוחותיו היצואנים, הוא בנק לאומי, שחתם אתמול על כתב ערבות עם המדינה. בנקים נוספים שיהיו מעוניינים להשתתף בתוכנית יוכלו להצטרף אליה עד סוף ינואר 2010.

"הערבויות יאפשרו ליצואנים הישראליים להתמודד במכרזים חדשים בחו"ל, להתחרות עם חברות זרות ולחתום על עסקות יצוא חדשות", אמרו בכירים באוצר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}