כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

חשש לחיי ארבעה ישראלים הנעדרים בהאיטי

חשש כבד לחייהם של ארבעה ישראלים, בהם אם ובנה בן התשע, שלא יצרו קשר עם קרוביהם לאחר רעש האדמה העז שפקד את האיטי • משלחת זק"א יצא ממקסיקו להאיטי • משלחת סיוע וחילוץ תגיע גם מישראל

אילוסטרציה
אילוסטרציה

עשרות אלפים נהרגו, כך על פי ההערכות, ברעש האדמה העז שפקד את האיטי - חלקם הגדול עדיין בחזקת נעדרים. בין כל מאות אלפי הנפגעים, גובר החשש לגורלם של ארבעה ישראלים ששהו במדינה ועדיין לא יצרו קשר עם קרוביהם.

ריג'ט פייר עמשאי ושגב דוד עמשאי, אם ובנה בן התשע שעזבו את הארץ לאחרונה, שרונה אלסייה בתו של אייבי נתן, וישראלית נוספת - נעדרים, על פי דיווחי משרד החוץ.

משרד החוץ, שהקים חדר מצב בעקבות הרעש, עוקב מקרוב אחרי ההתפתחויות במדינה, ואף הודיע כי ישלח סיוע למדינה המוכה. מטרתה של המשלחת, הכוללת גורמים בפיקוד העורף, אנשי רפואה והנדסה, היא לבחון אפשרות סיוע כצעד ראשון לקראת שיגור כוחות חילוץ.

בתוך כך נודע, כי משלחת החילוץ של זק"א, שיצאה לזירת התרסקות המסוק של משפחת סאבא ז"ל במקסיקו סיימה את איסוף הממצאים, וממשיכה בדרכה להאיטי, במטרה לאתר את ארבעת הישראלים המוגדרים כנעדרים.

המשלחת תגיע בשעות הערב לפי שעון מקומי. משלחת מתנדבי זק"א, בפיקודו של מתי גולדשטיין, מפקד היחידה הבינ"ל, והקמב"ץ דובי מייזל, שבהכשרתו הרפואית הוא פראמדיק, יחד עם שני חובשים בכירים שצברו נסיון רב באירועי אסונות בעולם - הצונאמי, קתרינה, מומביי, השבוע במכסיקו ועוד.

צוות המתנדבים יקבלו כל סיוע הנדרש משגרירות ישראל ברפובליקה הדומיניקנית הסמוכה, ומחדר המצב של משרד החוץ בירושלים. יש לציין, כי משלחת זק"א הינה המשלחת החילוץ הראשונה מישראל שתגיע לאסון בהאיטי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}